شناسهٔ خبر: 67804164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پیامدهای سوء قصد به ترامپ؛ مدیر سرویس مخفی آمریکا استعفا داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- انتقادهای شدید از مدیر سرویس مخفی آمریکا در رابطه با حادثه سوء قصد به رئیس جمهوری سابق این کشور، باعث استعفای وی از منصب خود شد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری عرب زبان «الحره» آمریکا عصر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «کیمبرلی چیتل»، مدیر سرویس مخفی این کشور پس از آن که به دلیل ناکامی سرویس در جلوگیری از حادثه سوء قصد به جان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق کشورش در جریان یک گردهمایی انتخاباتی مورد انتقاد شدید و اتهام کوتاهی در انجام وظایف قرار گرفت، استعفای خود از این منصب را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، چیتل در نامه استعفای خود که آن را برای کارمندان سرویس مخفی آمریکا ارسال کرده، درباره حادثه ترور نافرجام ترامپ آورده است: من به عنوان مدیر شما، مسئولیت کامل این نقص و شکاف امنیتی را بر عهده می گیرم. با توجه به رویدادهای اخیر، با دلی اندوهگین تصمیم سخت خود مبنی بر استعفا از این سمت را گرفتم.

در همین حال، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از مقامات سرویس مخفی این کشور نقل کرد که نحوه تعامل مدیر مستعفی سرویس با حادثه سوء قصد به نامزد نهایی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری، منجر به از بین رفتن پشتیبانی از رهبری وی در این نهاد امنیتی تحت نظارت دولت فدرال شد.

در واکنش به استعفای چیتل از مدیریت سرویس مخفی آمریکا نیز، «جو بایدن»، رئیس جمهوری دمکرات این کشور ضمن قدردانی از خدماتی که وی در دوران تصدی این منصب ارائه داده، خاطر نشان ساخت: وی در طول دوران حرفه ای خود، زندگی خویش را وقف امنیت ما کرد.

شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا نیز در این باره گزارش داد که «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور ضمن تاکید بر این که استعفای چیتل به تأخیر افتاده و باید دست کم یک هفته پیش این کار را انجام می داد، عنوان کرد: ما باید اعتماد مردم آمریکا به سرویس مخفی را بازسازی کنیم.

جانسون جمهوری خواه در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با سرویس مخفی آمریکا همچنین اظهار داشت: مسئولیت بسیار مهمی در حفاظت از روسای جمهوری، رؤسای جمهوری پیشین و سایر مقامات قوه مجریه را بر عهده دارد.

شایان ذکر است که چیتل پس از آن که هنگام شهادت در مقابل کمیته حسابرسی و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، اذعان کرد که سرویس مخفی آمریکا در جلوگیری از سوء قصد به ترامپ شکست خورده، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

خبر اصلی را در الحره ببینید

نظر شما