شناسهٔ خبر: 67804149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سازمان ملل آمار تعداد متواریان از خان یونس را اعلام کرد/ دستورات تخلیه این منطقه عملیات بشردوستانه را مختل کرده است

اقتصادنیوز: استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که به دنبال دستور تخلیه اسرائیل بیش از ۱۵۰ هزار غیرنظامی فلسطینی از خان یونس در نوار غزه فرار کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: «دیروز حدود ۱۵۰ هزار نفر از مناطق مختلف در خان یونس گریختند.»

او افزود که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) نسبت به فاصله کوتاه انتشار اعلامیه های دستور تخلیه و تشدید عملیات نظامی، که "خطرات قابل توجهی" برای غیرنظامیان دارد، ابراز نگرانی کرد.

دوجاریک گفت: اوچا اعلام کرده که هر دستور تخلیه عمیقاً زندگی مردم را مختل می کند. مردم مجبور شده اند به مناطقی نقل مکان کنند که زیرساخت های اندکی در آنها موجود است و دسترسی بسیار محدودی به سرپناه، بهداشت، سرویس بهداشتی یا سایر کمک های بشردوستانه نجات دهنده وجود دارد. این دستورات تخلیه همچنین عملیات بشردوستانه را مختل می کند.

سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی نیز به خبرنگاران گفت: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا/ OCHA) اعلام کرده که دستورات تخلیه مکرر و خصومت های بی امان سیستم سلامت غزه را ویران کرده و دسترسی به خدمات ضروری را برای افرادی که چندین بارآواره شده اند دشوار می کند.

خبر مرتبط
واکنش سید حسن نصرالله به جنایت اسرائیل در خان یونس

اقتصادنیوز: دبیرکل حزب الله لبنان گفت که نسبت به جنایت جدید اسرائیل در خان یونس واکنش نشان داد.

او افزود: در همین حال، اوچا هشدار داده که فعالان بشردوستانه در غزه همچنان با خطرات عظیمی از جمله امنیت شخصی خود مواجه هستند.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: روز گذشته، کاروانی از همکاران ما در آنروا در حالی که در حال حرکت به سمت شمال شهر غزه بودند توسط نیروهای اسرائیلی مورد حمله قرار گرفتند.

دوجاریک همچنین ادامه داد: فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا گفت که این تیراندازی تلفات جانی نداشته است، اما تیم‌های آنروا مجبور شدند پناه بگیرند. وی خاطرنشان کرد که خودروهای زرهی سازمان ملل کاملا مشخص بودند سفر و سرنشینان جلیقه های سازمان ملل به تن داشتند. لازارینی گفت که یک خودرو در حالی که جلوی ایست بازرسی نیروهای اسرائیلی در جنوب غزه منتظر بود، به شدت آسیب دید.

سخنگوی سازمان ملل افزود: آسیب به زیرساخت ها، کمبود برق و کمبود سوخت، قطعات یدکی همچنان تولید و تصفیه آب و همچنین پمپاژ فاضلاب را با مشکل مواجه می کند.

دوجاریک یادآور شد: یونیسف امروز گزارش داد که از اکتبر سال گذشته به طور میانگین هر دو روز یک کودک فلسطینی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی - کشته شده است.

یونیسف افزود از ماه اکتبر ۱۴۳ کودک فلسطینی در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی کشته شده‌اند که در مقایسه با ۹ ماه گذشته نزدیک به ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

 

نظر شما