شناسهٔ خبر: 67802292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مروری بر گذشته و حال یک رویداد

گرم‌ترین شب 32 سال اخیر تهران+ جزئیات

اقتصادنیوز: حدود 50 سال پیش گرما در تهران بیداد می‌کرد و در چنین روزی گرم‌ترین شب 32 سال اخیر به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، ایران در هفته‌های اخیر روزهای داغی را سپری می‌کند؛ طوری‌که گذران زندگی در تعدادی از استان‌ها طاقت‌فرسا شده و تعطیلی یا کاهش ساعات اداری را به دنبال داشته است. امروز هم صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگویی که با تسنیم داشته از خبر مهمی پرده برداشته است؛ روند گرمای هوا در ایران دو برابر جهان است.

پیش‌بینی‌ها نیز حکایت از این دارد که دمای هوای پایتخت در روزهای پیش رو به 40 درجه برسد و خبر ناراحت‌کننده نیز این است که قرار است این ماندگاری دما تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد. در عین حال، انتظار می‌رود افزایش قابل ملاحظه دمای هوا را در نواحی جنوبی کشور از استان‌های خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان در روزهای آینده شاهد باشیم.

خبر مرتبط
روند گرمای هوا در کشور 2 برابر جهان است

اقتصادنیوز: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت که روند گرمای هوا در ایران دوبرابر جهان است.

البته افزایش دمای هوا در ایران تازگی ندارد و از آنجایی‌که ایران دارای اقلیم گرم و خشک است، این موضوع مسبوق به سابقه است. مانند حدود 50 سال پیش که روزنامه اطلاعات در چنین روزی تیتر دوم خود را به این موضوع اختصاص داده بود؛ «گرمترین شب 32 سال اخیر».

این روزنامه در این باره نوشته است: «گرما، همچنان در تهران بیداد می‌کند: در 24 ساعت گذشته، درجه حرارت هوای تهران در ارقام بالا نوسان داشت و حداقل گرمای هوا، دیشب به 31 درجه بالای صفر رسید. این، گرمایی بود که طبق آمار موجود از 32 سال تاکنون سابقه نداشته است. گرمای شدید، دیشب مردم را از خانه‌هایشان فراری داد، بطوری که در خیابان‌های تهران، هر جا که جوی آب و درختی وجود داشت، مردم فراری از گرما رختخواب‌های خود را پهن کرده بودند تا در هوایی که اندکی خنک‌تر باشد، استراحت کنند.»

اطلاعات در ادامه این مطلب آورده است:‌ «صبح امروز نیز مردم با طلوع آفتاب از خانه‌های خود فرار کردند و آنها که به مناطق خارج شهر دسترسی نداشتند، خود را به پارک‌های داخل شهر رساندند تا روز خود را زیر سایه درخت‌ها و کنار جوی آب بگذرانند. عکس، گروهی از فراریان گرما را نشان می‌دهد که از فرط گرما به پارک شهر پناه آورده‌اند.»

اطلاعات

1

 

نظر شما