شناسهٔ خبر: 67801597 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن ممنوع و غیرقانونی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام: خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن ممنوع و غیر قانونی است و تمامی عواقب عدم رعایت این این قانون بر عهده خریداران و فروشندگان است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها خبر داد.

فرشاد دوستی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها ممنوع و غیر قانونی است و تمامی عواقب عدم رعایت این این قانون بر عهده خریداران و فروشندگان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: اگر چه بارها اعلام شده است که واحدهای مسکونی نهضت ملی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود اما معدود اشخاصی نسبت به خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدام و برخی از مشاوران املاک نیز در این خصوص قرارداد منعقد می‌کنند.

دوستی تأکید کرد: با توجه به ماده ۳ آئین نامه اجرائی طرح اقدام ملی مسکن مصوب ۱۴۰۰ سردفتران از تنظیم اسناد صلح، نقل و انتقال و فروش امتیاز طرح یاد شده تا زمان تحویل قطعی به متقاضی خودداری کنند لذا اعلام می‌شود واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات، پیگرد قانونی دارد.

وی گفت: در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.

نظر شما