شناسهٔ خبر: 67801320 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

دست بسته استقلال در نقل و انتقالات/ خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی بیخ گوش تیم نکونام

در صورت فسخ باشگاه استقلال با بازیکنان خود، این تیم محکوم به ضرر مالی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، با جذب آلمدین زیلیکیچ لیست بازیکنان خارجی استقلال پر شده و به نظر می رسد آبی پوشان دیگر نمی توانند بازیکن خارجی جذب کنند. اخباری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه تیم استقلال با کنار گذاشتن منتظر محمد، وینگر عراقی و کیوسفسکی، دروازه بان بوسنیایی می تواند لیست خارجی خود را خالی  و خرید جدید جایگزین آنها کند، اما واقعیت چیز دیگری است و به نظر می رسد این خبر برای آرام کردن جو هواداری تیم استقلال منتشر شده است، چون هواداران استقلال معتقدند بازیکنان بوسنیایی بدون نظر سرمربی و از کانال دیگری جذب شده اند و خریدهای بی کیفیتی هستند.

واقعیت امر این است که تیم استقلال بر اساس قواعد بین المللی اجازه کنار گذاشتن هیچ کدام از خریدهای خارجی خود را ندارد و مجبور است با این بازیکنان به کار خود ادامه دهد. مگر اینکه بتواند این بازیکنان را مجاب به جدایی کند تا به صورت توافقی از تیم استقلال جدا شوند که در این صورت ضرر مالی بسیاری متحمل خواهد شد. اما با توجه به اینکه مدیران تیم استقلال به دلیل قرار داشتن زیر ذره بین نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی، امکان تقبل ضرر مالی را ندارند، مجبور به نگه داشتن و ادامه همکاری با این بازیکنان هستند.

استقلال اگر بدون رضایت بازیکنان خارجی خود با آنها فسخ کند، با توجه به قواعد و قوانین بین المللی از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد و قرار دادن بازیکن در لیست مازاد، فقط در فوتبال ایران وجود دارد و تنها برای بازیکنان داخلی صدق می کند. زیرا قانون داخلی فقط برای بازیکنان داخلی قابل اجراست و بازیکنان خارجی تابع قوانین خارجی و بین المللی هستند. در مورد آنها باید به قوانین نقل و انتقالات فیفا مراجعه کرد، نه آیین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران!

دلیل رونمایی و پذیرفتن آلمدین زیلیکیچ از سوی باشگاه استقلال وجود قانون بین المللی است که باعث شده مدیران و کادرفنی آبی پوشان به ماندن این بازیکن رضایت دهند. 

کیوسفسکی دیگر خرید بوسنیایی استقلال که گفته می شود از طریق کانال مشترک با زیلیکیچ به استقلال آمده در روزهای اخیر در مصاحبه ای ادعا کرد به عنوان یک بازیکن حرفه ای و با یک قرارداد حرفه ای به تیم استقلال آمده است و قصد جدایی از این تیم را ندارد، حتی اگر روی نیمکت بنشیند. با صحبت های کیوسفسکی می توان فهمید این دروازه بان با اشراف کامل به قوانین بین المللی این صحبت ها را انجام داده و این را باشگاه استقلال خوب می داند که با فسخ یک طرفه محرومیت های سنگینی شامل حالش خواهد شد.

گفتنی است حتی کوین یامگا، مدافع فصل گذشته تیم استقلال که از ناحیه چشم مصدومیت شدیدی پیدا کرده و استقلالی ها معتقدند فوتبالش پایان یافته و از لیست این تیم کنار خواهد رفت، اگر بتواند از لحاظ پزشکی اثبات کند که می تواند بازی کند استقلال اجازه فسخ با این بازیکن را نخواهد داشت، مگر اینکه با رضایت خود یامگا باشد.

استوری های منتظر محمد هافبک عراقی تیم استقلال در چند روز اخیر که با قلب آبی بود نشان دهنده علاقه این بازیکن به ماندن در تیم استقلال است و مشخصا مدیران باشگاه با توجه به قوانین بین المللی اجازه فسخ یک طرفه با این بازیکن را نخواهند داشت. آنها یا باید منتظر محمد را به فسخ توافقی راضی کنند و یا باید بپذیرند ناچار به حفظ او هستند، چرا که فسخ یک طرفه با او به منزله بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال است.

با علم به این قوانین می توان فهمید لیست خارجی تیم استقلال پر است و مدیران این تیم برای خالی کردن لیست و تقدیم جای خالی به جواد نکونام برای جذب بازیکنان مدنظرش، کار بسیار سختی در پیش دارند و طبیعتا برای توافق با این بازیکنان باید زیان مالی بپردازند.

پیش از این شایعه شده بود استقلال سیلوا را هم کنار می گذارد اما در واقعیت این کار بدون جلب رضایت بازیکن برزیلی امکان پذیر نیست.

جلال الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو، رافائل سیلوا، منتظر محمد و دو خرید بوسنیایی سهمیه ۱+۵ استقلال را پر کرده اند.

نظر شما