شناسهٔ خبر: 67800058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ‌۴ درجه‌ای دمای هوای اصفهان در هفته پیش‌رو

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما در هفته پیش‌رو خبر داد و گفت: تهدیدات لازم برای مواجهه با مخاطرات احتمالی به عمل آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ‌از ماندگاری الگوهای گرم تابستانی در استان تا پایان مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: بررسی الگوهای جوی و خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا، نشان می‌دهد که الگوی گرم تابستانه تا پایان مرداد ماه در جو استان پایدار خواهد بود و در مناطق مرکز، جنوب و غرب استان میانگین افزایش دما 2 تا 3 درجه بیشتر از وضعیت نرمال پش‌بینی شده و این وضعیت در کمینه دمای شبانه‌روز محسوس‌تر است.

وی افزود: همچنین برای مناطق غرب، جنوب و مرکز استان تا اواخر هفته افزایش گرادیان فشار، وزش باد شدید، تند بادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده و بر همین اساس در این مدت شاهد خیزش کانون‌های گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهیم بود و در همین اساس اطلاعیه‌های مرتبط با کاهش انتشار آلاینده‌ها و گرد و غبار و همچنین توصیه‌های بهداشتی و سلامت به بخش‌های مرتبط ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: علاوه بر این سازمان هواشناسی استان اعلام کرده که از روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده مصادف 11 مرداد، با توجه به ماندگاری توده هوای گرم روند افزایش دما تداوم خواهد داشت و میانگین دما در این مدت 2 تا 4 درجه افزایش را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در همین ‌ارتباط‌ و به منظور آمادگی دستگاه‌های ذی‌رط جهت پیشگیری از وقوع مخاطرات محتمل و تامین پایدار آب و برق، ستاد مدیریت بحران استان ساعتی پیش با حضور کلیه اعضا تشکیل جلسه داد و تمهیدات لازم برای مواجهه با شرایط فوق به عمل آمد.

شیشه‌فروش گفت: بر‌اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد که شرکت‌های توزیع برق، برق منطقه‌ای و شرکت‌های آب و فاضلاب برای اجرایی کردن طرح‌های کاهش خطر تیم‌های فنی و عملیاتی تشکیل دهند و علاوه بر این به مشترکین آموزش لازم برای رعایت الزامات مصرف بهینه آب و برق را ارائه داده و  به صورت میدانی روی رعایت الزامات صرفه‌جویی در ادارات، بانک‌ها، صنوف تجاری.فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظارت کنند.

وی بیان داشت : همچنین به واحدهای صنفی به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشی.ها، مغازه‌ها، و عموم مشترکین برق تاکید گردید که اصول صرفه‌جویی در مصارف برق را رعایت کنند.

انتهای پیام/-170/.

نظر شما