شناسهٔ خبر: 67799756 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واردات انواع خودرو‌ در دستور کار وزارت صمت؟

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار قابل توجهی ثبت سفارش برای واردات خودرو به کشور انجام شده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد خسروی، اظهار داشت: واردات انواع خودرو‌ها با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی در دستور کار وزارتخانه صمت قرار دارد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: با توجه به توافقات انجام شده با خودروسازان و سیاست‌های کلی وزارت صمت در بهبود کیفیت، افزایش تولید و عرضه خودرو به تناسب نیاز و سلیقه مشتریان، و اردات انواع خودرو‌ها با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و با توجه به تاثیرات مثبت زیست محیطی استفاده از خودرو‌های برقی و نیز مدیریت مصرف سوخت در کشور، تاکید این وزارتخانه به حمایت از واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی است.

خسروی تولید و واردات خودرو را راهبرد کلیدی وزارت صمت در تنظیم بازار دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار قابل توجهی ثبت سفارش برای واردات خودرو به کشور انجام شده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی تامین ارز برای بخش خودروی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ شاهد شکسته شدن رکورد تولید و واردات خودرو در کشور و نیز بهبود محسوس کیفیت خودرو‌ها باشیم.

خسروی از واردکنندگان واجدین شرایط واردات خودرو‌های نو درخواست کرد تا با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش واردات خودرو الخصوص برقی و هیبرید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کنند.

وی با اشاره به شعار محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور اظهار امیدواری کرد تا با ورود خودرو‌های وارداتی به‌ویژه خودرو‌های برقی به کشور علاوه بر بهبود کیفیت خودرو‌های

تولیدی در رقابت با خودرو‌های وارداتی، انتقال فناوری‌های روز دنیا بویژه در حوزه تولید خودرو‌های برقی به کشور منتقل و بومی شده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق صادرات خودروی تولیدی در کشور به دیگر کشور‌ها باشیم.

نظر شما