شناسهٔ خبر: 67799391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله علم الهدی:

لازمه نوکری امام زمان (عج) مقابله با جریان های باطل در جامعه اسلامی است/ طلبه واقعی از جنگ و نبرد هراسی ندارد

حوزه/ امام جمعه مشهد لازمه نوکری امام زمان (عج ) مقابله با جریان های باطل ، افکار غلط بیان کرد و توضیح داد: طلبه واقعی و سرباز امام زمان (عج) کسی است که از هیچ جنگ، نبرد، بی آبرویی و افتضاح نترسد و برای رضایت مردم در مقابل فرمان خدا ایستادگی نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، در همایش طرح جهادگران تبیین که امروز در سالن همایش های مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، با تعریف تبیین چگونه غزوه احد، جریان بسیج را در حوزه علمیه به عنوان یک مانیفست بیان کرد و گفت: فعالیت حوزویان در بسیج ، در راستای تدوام جهاد و تکلیفی است که بر عهده گرفته اند.

وی با بیان اینکه در داخل کشور با فراز و نشیب های فراوانی در عرصه اقتصا و سیاست روبرو هستیم به مشکلاتی که روحانیت امروز با آن مواجه است اشاره کرد و افزود: جریانی در کشور به وجود می آید که در راستای ولایت نیست و با ولایت زاویه دارد، روحانیت در مقابل این جریان باید آماده مبارزه جهاد باشد ولی متاسفانه عده ای از افراد به خاطر اینکه در این رقابت به دنبال سهم خودشان هستند به جای نوکری و خدمت به امام زمان (عج) تلاش می کنند به هر طریقی قدرت کسب کنند و این با ویژگی طلبه بسیجی که خود را سرباز امام زمان (عج)می داند فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 60 سال است که لباس طلبگی به تن دارم به تجربیات خود در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: جریان طلبگی یعنی وقف امام زمان (عج) شدن ، کسی که خود را وقف امام زمان (عج) کرد به دنبال گرفتن سهم خود از موقوفه نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور اقتضا می کند که در بین دستگاه ها نسبت به گذشته هماهنگی بیشتری باشد و در دستگاه حکومتی اختلافی وجود نداشته باشد؛ وظیفه طلبه در حکومت اسلامی پاسداری از دین ، ارزش های انقلابی، مبانی فکری، دینی و اعتقادی است .

وی خاطر نشان کرد : حوزویان نباید به خاطر مصلحت اندیشی عده ای یا جریان خاص ، از اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر و عمل به مسائلی فقهی کوتاه بیایند.

آیت الله علم الهدی لازمه نوکری امام زمان (عج ) مقابله با جریان های باطل، افکار غلط بیان کرد و توضیح داد: طلبه واقعی و سرباز امام زمان (عج) کسی است که از هیچ جنگ، نبرد ، بی آبرویی و افتضاح نترسد برای رضایت مردم در مقابل فرمان خدا ایستادگی نکند.

شایان ذکر است: دومین روز از طرح جهادگران تبیین ویژه اساتید و نخبگان بسیجی حوزه به همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم و با حضور اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم به همراه خانواده در مجتمع فرهنگی امامت مشهد امروز 2 مردادماه 1403 برگزار شد.

نظر شما