شناسهٔ خبر: 67798709 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خبر زلنسکی از آماده‌سازی توافقنامه‌های امنیتی جدید برای اوکراین

اقتصادنیوز: رئیس جمهور اوکراین گفت که تیمش در حال آماده سازی چهار توافقنامه امنیتی جدید برای اوکراین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی گفت: تیم ما در حال آماده سازی ۴ توافقنامه امنیتی جدید برای اوکراین است. خیلی زود مذاکرات را آغاز و اسناد را برای امضا آماده خواهیم کرد.

خبر مرتبط
واکنش روسیه به تمدید حکومت نظامی در اوکراین

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که رئیس جمهور اوکراین لایحه‌ای را برای تمدید حکومت نظامی در اوکراین پیشنهاد می‌کند، فقط دارد خودش را نجات می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، زلنسکی همچنین گفت که توافقنامه امنیتی که توسط تیم وی آماده می‌شود، موضوعات متعددی مانند حمایت دفاعی، مالی و همکاری‌های بشردوستانه را پوشش می‌دهد.

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه «همه کشورهای مورد بحث به یک اندازه آماده هستند تا به کی‌یف در دفاع از ارزش‌های مشترکمان کمک کنند»، گفت: هدف ما این است که کشورهای مختلف و نه فقط اعضای ناتو را شامل شود. ما تقریبا ۳۰ قرارداد از این دست با شرکای خود خواهیم داشت.

وی افزود: مهم نیست در جهان چه اتفاقی می‌افتد، ما به ابزارهای خودمان برای حمایت از مردم و دولت‌ نیاز داریم، توافق‌های امنیتی خودمان که تحت هر شرایطی کار می‌کنند. این دقیقا همان کاری است که ما انجام می‌دهیم.

اوکراین پیش از این با ۲۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده، انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن و همچنین اتحادیه اروپا معاهدات امنیتی دوجانبه امضا کرده است.

این توافقات زمانی حاصل شد که گروه ۷ در ژوئیه گذشته در جریان نشست سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی اعلام کرد که مذاکرات با کی‌یف را برای رسمی کردن «حمایت پایدار» خود از اوکراین از طریق اجرای «تعهدات و ترتیبات امنیتی دوجانبه» آغاز می‌کند.

نظر شما