شناسهٔ خبر: 67796761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

عشقی:

عشقی: مدت زمان افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به ۸۰ روز رسید

رئیس سازمان بورس گفت: مدت زمان افزایش سرمایه از محل آورده نقدی از ۱۹۰ روز به ۸۰ روز کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش صراط به نقل از مهر مجید عشقی رئیس سازمان بورس در مراسم افتتاح  مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه با تدوین دستور‌العمل‌های لازم به بحث تشکیل سرمایه که جزو چالش‌های جدی بازار سرمایه است پرداختیم گفت:  قانون تبصره ۱۸ از ماده ۱۴ تا ۲۴ به بحث افزایش سرمایه پرداخته است و وزارت نیرو از سال گذشته با مجلس پیگیری کرد که در قانون بودجه ورود کند اما تمامی موارد این قانون در یک جا قرار گرفته است.

وی افزود: این قانون برای کمک به تامین مالی شرکت‌ها و تسهیل سرمایه‌ها شکل گرفته است و در این قانون یکی از اهداف که دنبال می‌شود کاهش زمان افزایش سرمایه بوده است و سعی کردیم همزمان با تصویب طرح و طی شدن مدت زمان امکان کار را فراهم کنیم همچنین یک سری  از موضوعات به محض ابلاغ، بحث اجرای آن شروع شده و  ما شاهد تسریع در افزایش سرمایه‌ها هستیم. 

وی افزود: بحث امکان انتشار اوراق با عرضه الکترونیکی تا به امروز سابقه نداشته است چراکه زیر ساخت های آن راه اندازی نشده بود اما در حال حاضر امکان انتشار اوراق با استفاده از روش خصوصی را مصوب کرده‌ایم که به زودی شروع می شود.

عشقی بیان کرد: کاهش هزینه افزایش سرمایه و مهلت استفاده از ارسال گواهینامه حق تقدم خرید سهام جدید از دیگر مزایای این بخش بوده است‌.

معاون وزیر اقتصاد تاکید شد: ۲۵۰ مجمع عمومی به صورت الکترونیکی در سال گذشته انجام شد و امسال عمده آنها به صورت الکترونیکی  انجام شده است و در آینده نزدیک هر دو به صورت الکترونیکی و حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اصلاح رویه افزایش سرمایه در بورس مطابق با قانون جدید که با اضافه شدن مهلت تمدید که ۱۹۰  روز بود به ۸۰ روز کاهش یافت‌، گفت:  با توجه به الکترونیکی و دائمی شدن سود انباشته باید بتوانیم سرمایه شرکت‌ها را متناسب با نیاز مالی کشور افزایش دهیم.

 

نظر شما