شناسهٔ خبر: 67796126 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بازداشت ۱۱۲ سارق و مالخر حرفه‌ای

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱۲ سارق و مالخر حرفه‌ای در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار علی ولیپور گودرزی در اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران و کشف اموال مسروقه که پیش از ظهر امروز در پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد؛ گفت: همکاران من در چند روز گذشته موفق به دستگیری ۱۱۲ سارق و مالخر شدند. در این طرح، برخورد با مالخران اموال مسروقه بسیار برای ما اهمیت داشت به همین دلیل از این تعداد دستگیر شدگان، ۲۵ نفر مالخر حرفه‌ای بودند و از آن‌ها اموال مسروقه بسیاری کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: همکاران من به صورت هفتگی از صنوف مختلف مانند تعمیرگاه‌های تلفن همراه بازدید به عمل می‌آوردند و در صورت مشکوک شدن به فردی، پرونده تشکیل می‌شود. در همین زمینه همکاران من توانستند ۶۱۷ تلفن همراه مسروقه را کشف کنند.

ولیپور گودرزی گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه زیاد است، زیرا در این طرح تعدادی سارق منزل نیز دستگیر شدند که آن‌ها طلا و دلار نیز به سرقت برده بودند بنابراین هنوز تخمین ریالی برآورد نشده است. در این طرح، ۱۹ خودرو و ۳۴ موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد که ارزش ریالی آن‌ها بسیار بالا است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به مجرمینی که پایند دارند، اظهارکرد: طی چندماه گذشته ۱۲ نفر از سارقانی که با پابند الکترونیک آزاد بودند نیز شناسایی و مجددا دستگیر شدند. با این پابند‌ها رصد پلیس بر روی متهمان دائمی است.

گودرزی گفت: همکاران من با رصد فضای مجازی، آگهی‌های فروش وسایل نقلیه که مشکوک هستند را تحت بررسی قرار می‌دهند و از همین طریق بسیاری از مالخران شناسایی می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما