شناسهٔ خبر: 67795474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت اختراعات علمی ملی و بین‌المللی در سامانه‌ای جدید

وزیر علوم گفت: به زودی معاونت فناوری و نوآوری سامانه‌ای را رونمایی می‌کند که تمام اختراعات ملی و بین المللی علمی در آن ثبت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و بویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از این وزارت و نگاه حمایتی به مقوله علم و فناوری و مسائل دانشگاهی قدردانی کرد.

قدردانی وزیر علوم از همکاری مجلس شورای اسلامی وشورای عالی انقلاب فرهنگی

وی افزود: در سه سال اخیر تعامل بسیار مناسبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقرار شد و نتیجه این تعامل بود که وزارت علوم با کمترین سوال نسبت به سایر وزرا در مجلس روبه رو شد که نقش معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نیز در این تعامل و همسویی قابل کتمان نیست.

زلفی گل افزود: همچنین از دبیران سابق و فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌ها تشکر می‌کنم که در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کمک حال ما بودند.

وزیر علوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و ذکر خاطراتی از آنان گفت: همگی این عزیزان اهل تلاش، کوشش و عمل جهادی بودند و برای من باعث افتخار است با این انسان‌های خالص همکار بودم.

وی از اخلاق، مدیریت و روحیه جهادی سرپرست ریاست جمهوری و معاون سابق رئیس جمهور به نیکی یاد کرد و گفت: وی با جدیت ادامه راه رئیس جمهور شهید را پی گرفت و به خوبی هیئت دولت را مدیریت کرد.

تلاش برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری

وزیر علوم گفت: خدا را شاکر هستیم که حداکثر توان خودرا برای عملیاتی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری به کار بردیم.

وی خطاب به روسای دانشگاهها گفت: خدا رو شاکر باشید که یک فرصت خدمت در سنگر علم برای ما و شما فراهم شد و تا آخرین روز کاری به تلاش خود در این جایگاه مثل روز اول ادامه دهید.

جابجایی مدیریت‌ها

وزیر علوم تاکید کرد: هیچ فردی از جابجایی مدیریت‌ها نگران و ناراحت نیست و ما افتخار می کنیم تحت مدیریت مقام معظم رهبری یک نظام مردمسالاری داریم که در روال قانونی و طبیعی انتخابات برگزار می شود و تحت یک روال قانونی تغییر مدیریت ها اتفاق می افتد.

وی گفت: زمانی ما و شما دانشگاه و نظام آموزش عالی را از همکاران خود که در گرایش فکر متفاوتی بودند تحویل گرفتیم و آنچه که آنها با سعی و کوشش به آن رسیده بودند را ارتقا دادیم و به این نقطه رساندیم و در آینده نیز این چرخه تکرار می شود و مدیران جدید که همکاران خود ما در دانشگاهها هستند مدیریت را برعهده می گیرند.

زلفی گل تاکید کرد: باور دارم هرعضو هیئت علمی که جای شما را در مدیریت دانشگاه بگیرد قطعا برای پیشرفت علمی و پژوهشی کشور تلاش خواهد کرد و چیزی غیر از این نخواهد بود.

وزیر علوم اظهار داشت: اقدامات مهمی در سه سال اخیر در وزارت علوم انجام شد که راه‌اندازی سامانه نان یکی از این اقدامات شاخص بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر ایجاد سازوکاری برای ارتباط پژوهش‌های علمی با نیاز کشور تاکید داشتند و ما در همین راستا این سامانه را ایجاد کردیم.

خبر جدید وزیر علوم

وزیر علوم گفت: به زودی معاونت فناوری و نوآوری، سامانه‌ای را رونمایی می‌کند که تمام اختراعات ملی و بین المللی علمی در آن ثبت می‌شود.

زلفی گل به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: حتما تجربه‌کاری و دانستنی‌های مدیریتی دوره خود را در اختیار مدیر جدید بگذارید و تجربیات را در قالب کتاب، فیلم و صوت ثبت و برای آیندگان به یادگار بگذارید. که برای انجام این اقدام مهم می‌توانید از امکانات استودیوی وزارت علوم استفاده کنید.

وی افزود: یکی از روسای دانشگاه‌ها پیشنهاد داد انجمنی برای انتقال تجربیات علمی مدیران دانشگاه‌ها تشکیل شود که به نظر من می‌توان این پیشنهاد را در قالب انجمن علمی نظام حکمرانی علم و فناوری دنبال کرد و هیئت موسس آن نیز وزرای ادوار علوم کشورمان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما