شناسهٔ خبر: 67794897 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاربرد بایوساید در صنعت نفت و گاز

در ادامه به کاربردهای بایوساید در صنعت نفت و گاز اشاره خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بایوساید یا گندزدا ترکیباتی مفید هستند که برای کنترل قارچ و میکروب و حتی جلبگ ها در محصولات استفاده می‌شود. صنعت نفت و گاز از حوزه‌های مهمی هستند که Biocide در آن می‌تواند به تولید با کیفیت تر، حفظ لوله‌های انتقال از رسوب و زنگ زدگی و افزایش عمر مفید تجهیزات کمک کند.

تعریف بایوساید

بایوساید یا بیوساید از طریق واکنش شیمیایی و بیولوژیگی جلوی رشد میکروب‌های مضر را می‌گیرد و آنها را کنترل می‌کند. طبیعتاً بسیاری از تخریب‌ها به کمک همین میکروب‌ها و قارچ‌ها ایجاد می‌شود. از محصولات خوراکی گرفته تا شیمیایی و صنعتی، همگی توسط میگرواسگانیسم های مضر در امان نیستند. افزودن دُز معین از این باکتری کش‌ها می‌تواند به از بین رفتن و یا کنترل میزان رشد جلبک، قارچ و یا میکروب‌ها کمک کند.

انواع بایوساید

موادی که به عنوان بایوساید مورد استفاده قرار می‌گیرند متفاوت هستند و هرکدام بنا به شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکسید کننده و غیر اکسید کننده دو دسته بایوساید ها هستند که مکانیزم اثر هرکدام از نام آنها مشخص است. این دسته از مواد به داخل سلول مهاجم نفوذ کرده و فعالیت متابولیک میکروارگانیسم را متوقف، سپس با واکنش منجر به تغییر در عملکرد سلولی شده و در پایان باعث مرگ میکروارگانیسم‌ها می‌شود.

کلر، کلسیم هیپوکلریت، تری کلرو ایزو سیانوریک اسید و سدیم برومید را می‌توان از نوع اکسید کننده و ایزوتیازولین، تریازین و گلوتارآلدهید جز خانواده غیر اکسید کننده بایوسایدها محسوب می‌شوند.

مشخصات ایزوتیازولین

بایوسایدها عمدتاً به صورت مایع شفاف و تقریباً بی رنگ هستند. ایزوتیازولین (C۳H۳NOS) معروف ترین نوع بایوساید است که دامنه استفاده از آن به شوینده و دترجنت صنعتی نیز ختم می‌شود. از آنجا که محلول‌های آبی مستعد رشد و ادامه زندگی باکتری‌ها هستند از آن به عنوان گند زدا استفاده می‌شود که رشد میکروبی و قارچی را در این دسته محصولات کنترل می‌کند. شامپو، پودرهای ظرف شویی و لباسشویی نمونه‌های کاربرد این ماده است.

کاربرد بایوساید در صنعت نفت و گاز

لوله‌های انتقال نفت و گاز در معرض پدیده خوردگی میکروبیولوژی قرار دارند. این پدیده نوعی خوردگی است که تحت تاثیر میکروارگانیسم های موجود در لوله‌های حفاری، خطوط لوله یا هر تأسیسات فلزی نفت و گاز دیگری قرار می‌گیرد. در پدیده خوردگی بیولوژیکی، نوعی باکتری موسوم به باکتری آهن خوار و سولفات خوار بر روی سطح لوله انتقال گاز و نفت چسبیده و رشد می‌کنند. این باکتری‌ها با تشکیل رسوب و ایجاد خوردگی بیولوژیکی در روی سطح لوله سبب کاهش آب دهی و نهایتاً تخریب آن می‌گردد.

کاربرد بایوساید در صنعت نفت و گاز

موضوع مهم دیگری که باکتری‌های مضر در صنایع استخراج نفت و گاز ایجاد می‌کنند پدیده ترش شدن است. رشد میکروبی عامل مهمی بر این پدیده است. این میکروب‌ها گاز را اسیدی کرده که خوردگی به همراه دارد. از عوامل ترش شدن گاز، هیدروژن سولفید است که با افزودن بایوساید به شیرین کردن آن ادامه می‌دهند.

بایوسایدهای شرکت پلی اکتیو که در در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شوند فرموله و بهینه سازی شده‌اند تا بهترین کارایی را داشته باشند. این افزودنی‌ها از ایجاد رسوب، لجن، خوردگی و بیوفیلم جلوگیری کرده و در مقادیر کم در حین تزریق آب به چاه استفاده می‌شود.

کاربرد بایوساید در صنعت نفت و گاز

خرید بایوساید

بایوسایدهای شرکت پلی اکتیو که در در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شوند فرموله و بهینه سازی شده‌اند تا بهترین کارایی را داشته باشند. این افزودنی‌ها از ایجاد رسوب، لجن، خوردگی و بیوفیلم جلوگیری کرده و در مقادیر کم در حین تزریق آب به چاه استفاده می‌شود.

اگر برای تولیدی و صنایع خود نیاز به تهیه بیوساید هستید می‌توانید جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت بایوساید در تماس باشید. ما در تولیدی پلی اکتیو از باکیفیت ترین محصولات به همراه برگ آنالیز کیفیت استفاده می‌کنیم. کافیست با شماره‌های ۰۲۱۶۶۹۴۹۳۸۶ – ۰۲۱۶۶۵۷۶۰۹۱ و یا ۰۹۱۲۴۰۴۷۳۹۴ در تماس باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت https://www.polyactive.ir/ مراجعه نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما