شناسهٔ خبر: 67792078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پاریس ۲۰۲۴؛

فدراسیون جهانی والیبال: مراقب این تیم باشید!

آلمان تیمی است که شاید کسی فکرش را نمی‌کرد در والیبال المپیک حضور داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم آلمان پس از دوازده سال غیبت به مسابقات المپیک بازگشته است. شاگردان میخاییل وینیارسکی سال گذشته با سبکی عالی در بازی، بلیت پاریس را به دست آوردند. آن‌ها ممکن است کاندیدای قدرتمندی برای کسب مدال نباشند، اما پتانسیل این را دارند که شگفتی‌آفرین رقابت‌ها باشند.

تیم ملی مردان آلمان تاکنون چهار بار در مسابقات المپیک شرکت کرده است. در سال ۱۹۶۸ در مکزیک، مقام چهارم را به خود اختصاص داد. در آن زمان، این کشور به دو کشور جمهوری آلمان غربی و شرقی تقسیم شده بود. با این حال، عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشتند.

در المپیک مونیخ، آلمان شرقی مدال نقره کسب کرد و آلمان غربی در جایگاه ماقبل آخر یعنی یازدهم قرار گرفت. در سال‌های بعد، آلمانی‌ها در مسابقات المپیک حضور نداشتند تا اینکه آن‌ها در سال ۲۰۰۸ و در المپیک پکن ظاهر شدند. شایان ذکر است که تیم والیبال آلمان تنها در یک دیدار مقابل مصر پیروز شد و موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی نشد و در نهایت به مقام نهم دست یافت.

آخرین حضور آلمانی‌ها در المپیک، ۲۰۱۲ در لندن بود. آن‌ها از مسابقات مقدماتی جهانی که در برلین برگزار شد، وارد این رقابت‌ها شدند. در این المپیک اما با پیروزی مقابل صربستان و تونس به آلمان این اجازه را داد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و در آنجا سه بر صفر مغلوب بلغارستان شد.

دو بازیکنی که در المپیک لندن بازی کردند، لوکاس کامپا و گئورگی گروزر، به زودی در پاریس نیز دیده خواهند شد. هدایت این تیم در المپیک لندن بر عهده ویتال هاینن بود.

2057131 فدراسیون جهانی والیبال به آلمان مدعی خاموش لقب داده که سایر تیم‌ها باید مراقب آن‌ها باشند.

هواداران آلمانی احتمالاً هنوز شرایط مقدماتی مسابقات المپیک ریودوژانیرو را به خاطر دارند. مبارزه برای کسب بلیت المپیک در ژانویه ۲۰۱۶ در برلین برگزار شد، جایی که پس از یک بازی دراماتیک و پر از پیچ و خم، ژرمن‌ها با نتیجه سه بر دو مغلوب لهستانی‌ها به سرمربیگری آنتیگا شدند و شانس رفتن به برزیل را از دست دادند.

آن‌ها در المپیک ۲۰۲۴ بازیکنان خوبی مانند مورلیتز کارلیتزک، روبن شات، توبیاس برند و موریتز رایچرت دارند. اما ستاره‌های این تیم لوکاس کامپا که سال‌ها در لهستان بازی می‌کند و گئورگی گروزر، بازیکن فعلی آرکاس اسپور ازمیر، هستند. هر دو از مسن‌ترین بازیکنان تورنمنت المپیک خواهند بود، اما همچنان نشان می‌دهند که می‌توانند در بالاترین سطح جهانی بازی کنند.

لوکاس کامپا امسال ۳۸ ساله است و گئورگی گروزر ۴۰ ساله. با توجه به اینکه مربی این تیم میخاییل وینیارسکی تنها مربی لهستانی حاضر در المپیک است، هواداران لهستانی مطمئناً مسابقات آلمان را از نزدیک تماشا خواهند کرد. اگر در المپیک روز روز گئورگی گروزر باشد، این تیم می‌تواند همه را انگشت به دهان کند.

نظر شما