شناسهٔ خبر: 67791245 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

خبر خوش برای حسن یزدانی و کاروان المپیک ایران در پاریس ۲۰۲۴

در همه ادوار پیشین بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی یا رقابت‌های بین‌المللی همواره یک موضوع مهم دغدغه اصلی مسئولان اصلی کاروان ایران بوده و هنوز هم هست.

صاحب‌خبر -

طبق آخرین اخبار رسیده از کمیته ملی المپیک، کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با یک مشکل بزرگ روبروست که البته در صورت وقوع، گریبان کل کاروان ورزشی کشورمان در پاریس را خواهد گرفت.

*اخراج کل کاروان برای یک نفر

طبق اخبار پشت پرده از کمیته بین المللی المپیک ظاهراً اگر هر ورزشکاری به هر دلیلی در کاروان‌های مختلف کشورهای شرکت کننده به هر بهانه‌ای از حضور در بازی‌ها سر باز بزند و در صحنه رقابت حاضر نشود علاوه بر ورزشکار کل کاروان ورزشی مربوط به ورزشکار کشور مربوطه را از ادامه بازی‌ها منع و آنها را از دهکده المپیک اخراج می‌کنند.

با توجه به شرایط ویژه کشورمان در بحث رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر صهیونیستی همواره در سال‌های گذشته این موضوع جزو دغدغه‌های مسئولان کاروان ورزش ایران بوده که حتی المقدور در طول رقابت‌ها اگر ورزشکارانی از این رژیم در بازی‌ها رودرروی ورزشکاران کشورمان قرار بگیرند چطور از مواجهه با آنها در پیکارهای رودررو کناره گیری کنند.

با توجه به دستورالعمل جدید برای بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس و نگاهی به جدول بازی‌ها این خبر خوش برای کاروان المپیک می‌تواند امیدوارکننده باشد که ما تنها در دو رشته و فقط در یک رقابت احتمال «رویارویی مستقیم» با حریفی از رژیم اشغالگر قدس را خواهیم داشت.

*تیروکمان و عدم رویارویی مستقیم

«مبینا فلاح» تنها نماینده تیراندازی با کمان کشورمان در شرایطی به بازی‌های المپیک راه یافته و سهمیه گرفت که یک ورزشکار از رژیم اشغالگر صهیونیستی در این رشته حضور دارد که با توجه به عدم رویارویی مستقیم با چنین ورزشکاری هیچ مشکلی برای مبینا فلاح به وجود نخواهد آمد.

خبر خوش برای حسن یزدانی و کاروان المپیک ایران در پاریس ۲۰۲۴

*تنها احتمال رویارویی با احتمال خیلی کم

اما در رشته تکواندو بانوان و در وزن ۴۹- کیلو «مبینا نعمت‌زاده» نماینده کشورمان حضور دارد که در دسته او دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک توکیو از رژیم اشغالگر قدس سهمیه گرفته است. با توجه به شرایط پیش رو و سطح ورزشکاران حاضر در این بازی‌ها و قرار گرفتن حریف صهیونیستی در طرف دیگر جدول بازی‌ها این احتمال که «مبینا نعمت‌زاده» در مراحل اول با این ورزشکار روبرو شود بسیار کم است و احتمال اینکه حریف صهیونیست تا فینال بالا برود و مبینا نعمت‌زاده در مراحل پایین‌تر از گردونه بازی‌ها حذف شود نیز وجود دارد. گرچه برای ورزشکار کشورمان آرزو می‌کنیم در بازی‌های المپیک به مدال خوشرنگ طلا دست پیدا کند.

خبر خوش برای حسن یزدانی و کاروان المپیک ایران در پاریس ۲۰۲۴

*نفس راحت کاروان شانس مدال ایران

اما مهمترین نکته به بحث کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در بازی‌های المپیک مربوط می‌شود. جایی که با نگاهی به جدول بازی‌های کشتی‌گیران مشخص می‌شود یا در وزنی که کشتی‌گیران ایران سهمیه گرفته‌اند حریفی از رژیم اشغالگر قدس حضور ندارد و یا در وزن‌هایی که ما سهمیه نداریم ورزشکاران رژیم صهیونیستی سهمیه گرفته‌اند که از این رو دغدغه‌ای برای کاروان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرهنگی کشورمان که از شانس‌های اصلی کسب مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند به وجود نخواهد آمد. پیش از این، این نگرانی وجود داشت که در وزن قهرمان کشورمان حسن یزدانی یک کشتی‌گیر از رژیم صهیونیستی سهمیه بگیرد که در نهایت این اتفاق هم نیفتاد.

ناگفته نماند؛ بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از روز جمعه هفته جاری پنجم مرداد ماه رسماً آغاز می‌شود و صبح امروز نیز کاروان گروه رسانه‌ای کشورمان برای حضور در این بازی‌ها و پوشش خبری آن عازم کشور فرانسه و شهر پاریس شدند.

نظر شما