شناسهٔ خبر: 67790989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

نیو عرب در تحلیلی نوشت؛

چرا حمله رژیم صهیونیستی به یمن حوثی‌ها را از ادامه حملات منصرف نخواهد کرد؟

حمله رژیم صهیونیستی پس از حمله پهپادی انصارالله یمن به تل آویو محبوبیت این گروه را تقویت می‌کند و برای جلوگیری از حملات آینده چندان کارساز نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از وب سایت تحلیلی نیو عرب، حمله حوثی‌ها نقش این گروه را به عنوان یکی دیگر از بازیگران کلیدی در درگیری‌های بین رژیم صهیونیستی و جناح‌های همسو با ایران تقویت می‌کند و خطر حملات بیشتر را نیز افزایش می‌دهد

 

بنابر این گزارش، یمن اکنون ششمین کشوری است که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه به آن حمله کرده است و به فهرستی می‌پیوندد که شامل فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ایران می‌شود.

 

این گزارش می‌افزاید: با این حال، تصمیم سران صهیونیست برای حمله به یمن ممکن است یک پیروزی ناب برای حوثی‌ها باشد، زیرا آن ها محبوبیت خود را در میان یمنی‌ها و جمعیت‌های طرفدار فلسطین در خاورمیانه تقویت کرده‌اند.

 

توماس ژونو، استاد دانشگاه اتاوا در کانادا، نوشت: انتقام اسرائیل علیه حوثی‌ها این گروه را از حمله مجدد باز نخواهد داشت. در عوض، به حوثی‌ها یک دستاورد تبلیغاتی می دهد.

 

این تحولات به حوثی‌ها کمک کرده است تا به سرعت به یک قدرت منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شوند، قدرتی که می‌تواند نفوذ خود را بر یمن تثبیت کند و تجارت دریای سرخ و رژیم صهیونیستی را برای مدتی تهدید کند.

 

حتی اگر درگیری‌ها و حملات بیشتری از سوی رژیم صهیونیستی رخ دهد، که اکنون نباید منتفی باشد، به وضوح این تردید جدی وجود دارد که تل آویو بتواند در مبارزه‌ای که عربستان سعودی، ایالات متحده و بریتانیا شکست خورده‌اند، موفق شود.

 

انتهای پیام /ع ن/25

 

نظر شما