شناسهٔ خبر: 67790764 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر مطرح شد:

لزوم دعوت از بازیکنان قدیمی به تیم ملی فوتسال بانوان

فریبا جلیل خانی

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال بانوان با اشاره به شرایط فعلی این تیم و عملکردش در تورنمنت چین، گفت: اقداماتی برای جوانگرایی انجام شده اما لازم است که بازیکنان قدیمی دوباره دعوت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تورنمنت چهارجانبه فوتسال بانوان چین با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، ویتنام و چین از ۲۱ تیرماه آغاز شد و تیم ملی فوتسال کشورمان با کسب یک پیروزی مقابل چین میزبان، یک تساوی برابر ویتنام و یک شکست ناباورانه مقابل ازبکستان و در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه سومی به کار خود در این مسابقات پایان داد. شاگردان فروزان سلیمانی در حالی این نتایج دور از ذهن را رقم زدن که انتظار می‌رفت تیم ملی ایران با توجه به سابقه قهرمانی در ۲ دوره از مسابقات قاره‌ای فوتسال بانوان نتیجه‌ای بهتر از سومی در بین چهار تیم را به دست آورد.

تیم ملی از حالت بلاتکلیفی خارج شد

شهناز یاری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال بانوان در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی در مسابقات چهارجانبه فوتسال بانوان چین اظهار کرد: اتفاق خوبی بود که بعد از مدت‌ها تیم ملی از حالت بلاتکلیفی خارج شد. ما هیچ وقت بازی دوستانه‌ای که در خور نام تیم ملی ایران باشد را نداشتیم. حدود ۵ الی ۶ سال هم مسابقات رسمی برگزار نشد که بتوانیم تیم را در این میدان محک بزنیم به همین خاطر است که در حال حاضر شاهد این نتیجه ضعیف هستیم.

وی افزود: معتقدم یکی از دلایل این اتفاق نداشتن تیم پایه قوی است. سال ۹۴ تا ۹۶ ما تیم جوانان را داشتیم ولی به هر جهت که ما هم از دلایل آن بی‌خبر هستیم فدراسیون نخواست که برای این بخش هزینه کند و برنامه داشته باشد. همه این موارد در نهایت دست به دست هم داد و زنگ خطر این روزها برای تیم ملی فوتسال بانوان به صدا درآمد. این تیم در شرایط بحرانی است و اگر غافل شویم دیگر نتایج خوب سابق را در آسیا تکرار نخواهیم کرد.

لزوم دعوت از بازیکنان قدیمی به تیم ملی فوتسال بانوان

منتقد نه؛ عاشق تیم ملی هستیم

یاری ادامه داد: قبلا هم در این مورد مصاحبه کردم و به همه این موارد اشاره کردم ولی در فدراسیون دوستان ناراحت شدند اما ما عاشق تیم ملی هستیم و اگر هم حرفی می‌زنیم از روی دلسوزی است. دلمان می‌خواهد تیمی که قهرمان آسیا بوده اقتدار خودش را حفظ کند. اشکالات را به عنوان کسی که عمر خودش را در این رشته گذرانده می‌بینم و اگر حرفی می‌زنم برای بهتر شدن شرایط تیم ملی فوتسال کشورمان است.

سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه کافا هیچ آورده‌ای برای فوتسال ایران نداشت؛ گفت: اگر تورنمنت چهار جانبه چین را بازی تدارکاتی هم در نظر بگیریم باز هم تیم ایران اشکالات زیادی داشت. مسابقات کافا را همیشه گفتم ایران باید با تیم دوم خود شرکت می‌کرد؛ با همان بازیکن‌های جوانی که اتفاقا تعدادی از آنها نیز در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند و در چین هم بازی بهتری داشتند. من هنوزم فکر می‌کنم نیاز داریم بازیکن‌های قدیمی و از همه مهمتر آماده را در تیم ملی استفاده کنیم.

موافق جوانگرایی هستم

وی با اشاره به جوان شدن تیم‌ملی در مدت اخیر عنوان کرد: من همیشه موافق جوانگرایی هستم اما متاسفانه ما نتوانستیم بازیکن بسازیم هر چند در مقطعی این کار را آغاز کردیم اما باز رها کردیم. در شرایط فعلی هم نمی‌شود تیم را کامل نابود کرد بنابراین نیاز است در کنار جوان‌ها از بازیکن‌های قدیمی و آماده هم دعوت و استفاده کنیم. باید همه کمک کنیم فوتسال بانوان به جایگاه واقعی خود نزدیک شود اینکه انتظار داشته باشیم بازهم قهرمان آسیا شویم منطقی نیست چون تیم فعلی اصلا چنین شرایطی را ندارد.

یاری در پایان خاطر نشان کرد: بسیار واضح است که ما از رقبا عقب ماندیم. سالهاست از این تیم غافل شدیم و جبران این عقب ماندگی سخت است هر کسی هم که بخواهد در این برهه این مسئولیت سنگین را به عهده بگیرد نمی‌تواند برای تیم معجزه کند.

نظر شما