شناسهٔ خبر: 67788367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش چهره پرسروصدای آمریکا به انصراف جو بایدن از انتخابات

ایرنا : معاون رئیس جمهور سابق آمریکاکناره‌گیری رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ستود و در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: بایدن تصمیم درستی برای کشور ما گرفت و من از او تشکر می‌کنم که منافع ملت ما را بر منافع خودش ترجیح داد.

صاحب‌خبر -

مایک پنس با اشاره به حادثه ترور رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت: پس از حادثه ترور ترامپ و تصمیم بایدن برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی خود، اکنون زمانی است که شخصیت‌های برجسته هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آرامش خود را نشان دهند و با این کار، پیام قدرت و عزم خود را به دوستان و دشمنان آمریکا ارسال کنند.

پنس در ادامه با تاکید بر اینکه ملت آمریکا مردمی قوی هستند، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی آمریکا آماده دفاع از آزادی و منافع ملی حیاتی ما در هر نقطه از جهان هستند.

به نوشته تارنمای هیل، پنس به مدت چهار سال معاون ترامپ بود اما از زمانیکه از رد کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا امتناع کرد، مشکلاتی جدی بین او و حزب جمهوری‌خواه به وجود آمد.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا پیش تر نیز پس از اینکه در مراحل ابتدایی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا موفقیت چندانی به دست نیاورد و از ادامه رقابت‌ها کنار کشید، اعلام کرد که در ادامه این رقابت‌های انتخاباتی از هیچ یک از نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت نخواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات ۵ نوامبر امسال (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات، روز یکشنبه به وقت محلی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و از کامالا هریس معاون خود در دوره ریاست‌جمهوری به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اکنون چهار ماه قبل از مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، رقابت برای در اختیار گرفتن سکان کاخ سفید دچار تغییر شده است.

نظر شما