شناسهٔ خبر: 67788152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

معمای غیبت ایوانکا و کوشنر در کارزار انتخاباتی

ایوانکا دختر ترامپ و کوشنر داماد او بیش از یکسال است که دونالد ترامپ را در مراسمات رسمی و سخنرانی های انتخاباتی همراهی نمی کنند. چه مسئله خصوصی باعث این فاصله شده است؟

صاحب‌خبر -

  ایوانکا ، دختر ارشد دونالد ترامپ، اخیرا فاش کرده که از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری پدرش در سال ۲۰۲۴ کناره گیری کرده تا او و فرزندانش بتوانند از "دنیای تاریک" سیاست اجتناب کنند. ایوانکا پیشتر یکی از دستیاران ارشد دولت ترامپ بود. او از مارس ۲۰۱۷ تا پایان دوره ترامپ در ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور خدمت کرد.

او همچنین ریاست دفتر ابتکارات اقتصادی و کارآفرینی را بر عهده داشت، نقشی که در طول دولت ترامپ ایجاد شد و بعدا حذف شد. چه آنکه او در نوامبر ۲۰۲۲، مدت کوتاهی پس از انکه ترامپ اعلام کرد که دوباره برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، ایوانکا در اینستاگرام گفت که این بار در کانون توجه سیاسی قرار نخواهد گرفت.

ایوانکا در این بیانیه گفته: "من پدرم را بسیار دوست دارم. این بار اولویت را برای فرزندان کوچکم و زندگی خصوصی که به عنوان خانواده ایجاد می کنیم، انتخاب می کنم. هیچ برنامه ای برای درگیر شدن در سیاست ندارم. " وی ادامه داد: "در حالی که من همیشه پدرم را دوست دارم و از او حمایت خواهم کرد، اما خارج از عرصه سیاسی این کار را انجام خواهم داد. من به خاطر افتخار خدمت به مردم آمریکا سپاسگزارم و همیشه به دستاوردهای بسیاری از دولتمان افتخار خواهم کرد. "

ایوانکا ترامپ، دختر ارشد ترامپ و همسرش جرد کوشنر است که به عنوان نمادی از خویشاوندان ترامپ برای شرکت نکردن در کارزار انتخاباتی او مورد انتقاد افکارعمومی گرفته است. این در حالی است که ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق امریکا نیز در سومین کمپین انتخاباتی همسرش حضور نداشت و انتقادات به ترامپ برای عدم همراهی خانواده او افزایش یافته است.

ناظران سیاسی می گویند بخش بزرگی از دلیل جدایی ایوانکا از پدرش، چنگ زدن مداوم ترامپ به گذشته و ناتوانی او در عبور از رخدادهای گذشته است. ترامپ پیش از این همواره نقش کوشنر داماد خودش را که پیش از این به عنوان یکی از معدود افراد نزدیک به او در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و تصدی کاخ سفید بود انکار می کرد و این موضوع به مرور به فاصله گرفتن دامادش از او منجر شد.

از سوی دیگر ایوانکا ترامپ نیز بعد از اتمام ریاست جمهوری پدرش تلاش کرده تا درهم تنیدگی های ناشی از سال ها در کنار پدر بودن در کاخ سفید را کم رنگ کند تا حاشیه های سیاسی پدر، کمتر بر زندگی خصوصی او و تربیت فرزندانش اثرگذار شود.

ایوانکا ترامپ و کوشنر که بیشتر پنج سال و نیم گذشته را در نزدیکی دونالد گذرانده بودند، در ماه های منتهی به تغییر رئیس جمهور در جریان انتخاباتی که بایدن پیروز آن بود، زندگی خود را در یک کلبه در باشگاه گلف خصوصی خود در بدمینستر نیوجرسی، ادامه دادند و کمتر با دونالد دیده شدند.

در همین حال ناظران سیاسی می گویند بعد از معرفی ترامپ به عنوان نامزد اصلی جمهوری خواهان و افزایش احتمال پیروزی او در برابر بایدن، ایوانکا ترامپ قرار است به صحنه کارزار انتخاباتی پدرش بازگردد. ایوانکا احتمالا برای مستقل ها و زنان و رای دهندگانی که ترامپ در ارتباط با آنها ضعیف است، جذاب به نظر می رسد. با این حال، سخنگوی ایوانکا تایید کرد که او سخنرانی نخواهد داشت.

در هفته گذشته، کوشنر، ایوانکا ترامپ و فرزندانشان در یک سفر جاده ای تابستانی از میامی به بدمینستر بوده اند. این نوع فعالیت تابستانی است که میلیون ها خانواده امریکایی در آن شرکت می کنند، فرصت تازه ای برای دیده شدن هر چه بیشتر دختر ترامپ در انظار عمومی بود. با این حال، همه چیز ممکن است برای ایوانکا ترامپ چالش برانگیزتر شود به ویژه در حال حاضر که پدرش در چند ماه گذشته چالش های بسیاری را تجربه کرده است.

ناظران سیاسی در تفاوت روحیات ترامپ با دخترش می گویند "او بر روی فرزندانش متمرکز است و با آنها وقت می گذراند. " افرادی که با تفکرات ترامپ آشنا است، معتقدند که هیچ یک از اعضای خانواده او از حلقه درونی او حذف نشده و وضعیت روابط سرد یا گرم آنها هر چه باشد، همواره خطوط مبهمی در میان کارکنان، مشاوران و داماد ترامپ وجود داشته زیرا آنها خودشان این وضعیت را ساخته اند. این به آن معنا است که خانواده برای ترامپ امریکایی از اولویت بیشتری نسبت به فرد برخوردار است.

 

نظر شما