شناسهٔ خبر: 67787434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دکه - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲

روزنامه‌های کشور صفحه یک روز گذشته خود را به سخنان روز یکشنبه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس مبنی بر لزوم شنیده شدن یک صدای واحد در کشور، لزوم تعامل سازنده دولت و مجلس برای موفقیت دولت مسعود پزشکیان اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

روزنامه اعتماد درگزارشی با عنوان «زنان همچنان در صف وزارت» نوشت: کارزار درخواست وزیران و مدیران زن در کابینه دولت جدید با گذشت حدود دو هفته از انتشار در کارزار نت، توسط بیش از ۲۲۰۰ نفر امضا شده است؛ کارزاری که در آن انتظار حضور ۴ وزیر زن در کابینه و تحقق سهم ۳۰درصدی زنان مطرح شده است. این کارزار در شرایطی به عنوان یک مطالبه از دولت چهاردهم مطرح شده است که تاریخ جمهوری اسلامی از ابتدای سال ۵۷ تاکنون، تنها یک وزیر زن را در کارنامه خود داشته است؛ نه اینکه چنین مطالبه‌ای وجود نداشته اما در برابر پررنگ بودن کشمکش‌ها و رقابت‌های سیاسی و نگاه بازدارنده سنتی، شانسی برای تحقق در لایه‌های قدرت نداشته است.

 روزنامه کیهان در یادداشتی با تیتر «مجرمان امنیتی در این شورا چه می‌کنند؟!» ‌نوشت: رئیس‌جمهور منتخب، دیروز بعد از شنیدن بیانات رهبر انقلاب در کنار نمایندگان مجلس، در پیامی نوشت: «‌از لطف حضرت آقا صمیمانه سپاسگزارم. اکنون اعتماد مردم و حمایت شما از ‎دولت، بزرگ‌ترین سرمایه همه ما برای رسیدن به موفقیت‌های پیش‌روست و از دل و جان برای موفقیت ایران تلاش خواهیم کرد.» آقای پزشکیان، قبلا هم بارها بر ضرورت اجرای رهنمود‌های رهبری و سیاست‌های کلی نظام تاکید کرده و خود را متعهد به آن رهنمود‌ها و سیاست‌ها دانسته است. عملیاتی کردن این باور قانونی و شرعی، مستلزم این است که قدم اول در انتخاب مشاوران و دستیاران و چیدمان کابینه پیشنهادی، منطبق بر همان رهنمود‌ها و سیاست‌ها برداشته شود. آقای پزشکیان در این مسیر، چند دو راهی در پیش دارد که هر کدام آنها، میزان موفقیت یا خدای ناکرده ناکامی دولت جدید را روشن می‌کند.

روزنامه هفت صبح در گزارشی با عنوان «سلام خانم ویکتوریا» به تور خاص و تبلیغاتی ۱۰اینفلوئنسر خارجی درطرح «ایران سلام» به دعوت وزارت میراث فرهنگی پرداخت. در این گزارش آمده است: یکی از آنها یک خانم اینفلوئنسر روس به نام ویکتوریا است که زبان فارسی را به خوبی صحبت می‌کند. در بخش دیگر این گزارش آمده است در دو ماه اول سال جاری دو گروه از کشورهای سوئیس، قبرس، سنگاپور، مصر، امارات، سنگاپور، انگلیس، هلند و و روسیه به ایران آمده‌اند و هشت نفر از آنها تولید محتوای خود را از سفر به ایران شروع کرده‌اند‌.

 

نظر شما