شناسهٔ خبر: 67787254 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

کارنامه سازندگی در 33ماه

دولت سیزدهم در حالی آخرین روزهای فعالیت خود را پشت‌سر می‌گذارد که بررسی کارنامه دستگاه‌های دولتی، از برداشته شدن گام‌های بلند توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف حکایت دارد. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

دولت سیزدهم در حالی آخرین روزهای فعالیت خود را پشت‌سر می‌گذارد که بررسی کارنامه دستگاه‌های دولتی، از برداشته شدن گام‌های بلند توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف حکایت دارد.
ارزیابی حدود 33‌ماه فعالیت خستگی‌ناپذیر دولت سیزدهم نشان‌دهنده موفقیت‌هایی است که بدون دل بستن به خارج از کشور و مذاکرات برجامی رقم خورده است. در چنین شرایطی دستاوردهای حاصل شده، پیش از هر چیز نمودی از تلاش‌های بی‌وقفه به‌منظور پیشبرد کلان‌راهبرد «خنثی‌سازی تحریم‌ها» است که با تکیه بر ظرفیت‌های موجود داخلی و خارجی، زمینه‌ساز رقم خوردن کارنامه قبولی برای دولت سیزدهم شد.
از توسعه مناسبات همسایگی، افزایش صادرات محصولات دفاعی - نظامی و همدلی میان قوا گرفته تا کاهش نرخ بیکاری و مهار تورم و... همگی از دستاوردهای محوری دولت‌ شهیدرئیسی به‌حساب می‌آید که سبب برجا ماندن «خاطره خوش» از دولت سیزدهم در اذهان مردم ایران شده‌است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دستاوردهای بخش‌های مختلف دولت سیزدهم طی حدود 33ماه گذشته می‌پردازیم.






 

نظر شما