شناسهٔ خبر: 67785916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نخست وزیر انگلیس خواستار آتش‌بس در غزه شد

نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در پارلمان این کشور خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، کی‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس، امروز (دوشنبه اول مردادماه) با تاکید بر نیاز فوری به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین، خواستار آتش بس فوری در غزه شد.
 
وی اظهار داشت: من با رهبران اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرده‌ام. من کاملاً از حق اسرائیل برای امنیت و نیاز مبرم به بازگشت گروگان‌ها حمایت می‌کنم. با این حال زنان و کودکان، همچنان با مرگ، بیماری و آوارگی روبه‌رو هستند.
 
استارمر بر سیاست انگلیس برای پیگیری آتش بس به عنوان تنها راه حل مناسب برای این بحران تاکید کرد.
 
وی گفت: «این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد. ما به آتش‌بس فوری نیاز داریم. گروگان‌ها باید آزاد شوند و کمک‌های بشردوستانه ادامه یابد.»
 
نخست وزیر انگلیس خبر از سرگیری کمک‌های مالی این کشور به آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را اعلام کرد و گفت این تصمیم از اولین اقدامات دیپلماتیک حزب کارگر است.
 
استارمر به رای دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) در غیرقانون اعلام کردن شهرک‌های یهودی‌نشین اشاره کرد و خواستار برقراری راه حل دو کشوری شد.
 
دیوان بین المللی دادگستری هفته گذشته اعلام کرد که رژیم اسرائیل باید شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی را متوقف کند و به اشغال غیرقانونی خود در این مناطق و نوار غزه پایان دهد.

نظر شما