شناسهٔ خبر: 67785135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيش از 11 هکتار از مراتع استان سمنان دچار حريق شده است

صاحب‌خبر -
بيش از 11 هکتار از مراتع استان سمنان دچار حريق شده است

خبرگزاری آریا- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت:بیش از 11 هکتار از مراتع استان سمنان دچار حریق شده است.

به گزارش آریا از سمنان ،جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دردومین جلسه شورای حفاظت و پیشگیری از حریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: حفظ وحراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی گشت نیروهای یگان حفاظت در 24ساعت از شبانه روزبا مشارکت بسیجیان و اعضای شوراهای روستایی صورت پذیرفت.
وی گفت ؛ ستاد مدیریت بحران در مرکز استان به ریاست استاندار محترم و شهرستان ها به ریاست فرمانداری برای موضوع حریق تشکیل گردد و با توجه به ضرورت اطلاع رسانی، هماهنگی لازم برای حضور فرمانده یگان حفاظت اداره کل در صدا و سیما سمنان برای اطلاع رسانی وترویج فرهنگ استفاده از عرصه های منابع طبیعی به عمل آید.
مرادی حقیقی گفت: با توجه به بارش‌های خوب امسال میزان پوشش گیاهان بویژه گیاهان یکساله در سطح اراضی ملی بسیار بالا بوده و در این رابطه با توجه به فصل گرما و احتمال هرگونه حریق، مراقبت دو چندان و اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از موارد حریق احتمالی ضروری است.
مرادی حقیقی اظهار داشت : در سال‌جاری با آغاز فصل گرما و تعطیلات آخر هفته متاسفانه شاهد حوادث آتش‌سوزی در سطح اراضی ملی و مراتع و نیز اراضی کشاورزی بوده‌ایم، که این حریق و آتش‌سوزی‌های مخرب می‌تواند زنگ خطری برای از بین رفتن برخی از گونه‌های گیاهی و جانوری باشد.
در ادامه جلسه سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع را اصلی ترین وظایف منابع طبیعی دانست.
وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 11 هکتار از مراتع استان سمنان دچار حریق شده است که متاسفانه عامل انسانی دلیل عمده این آتش‌سوزی‌ها بوده‌اند.
وی گفت: در حال حاضر 30 درصد عرصه های منابع طبیعی استان را مناطق بحرانی و 70 درصد نیمه بحرانی از لحاظ بروز حریق تشکیل داده است.

نظر شما