شناسهٔ خبر: 67784875 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نگاه خوش‌بینانه رييس ژيمناستيک به مدال المپیک

یک مدیر ورزشی زن گزینه وزارت ورزش شد

رییس فدراسیون ژیمناستیک قرار گرفتن نامش بین گزینه‌های وزارت ورزش را یک اتفاق مهم دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، زهرا اينچه درگاهى رييس موفق سال هاى اخير فدراسيون ژيمناستيک که با کسب مدال نقره بازی های آسیایی و همچنین سهمیه تاریخی المپیک توسط مهدی الفتی وعده های خود‌ را عملی کرده، در آستانه سفر‌ به پاریس نامش بین گزینه های تصدی وزارت ورزش و‌ جوانان قرار گرفته است.

خبرنگار "ورزش سه" براى پيگيرى اين موضوع با اينچه درگاهى تماس گرفت كه وى با تاييد بررسى رزومه او در كارگروه مربوطه گفت: "بعد از انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب، رویکرد جدیدی در چینش اعضای کابینه صورت گرفته است و آنطور که من شنیده‌ام، کارگروه‌های تخصصی برای هر وزارت‌خانه ذیل شورای راهبری کابینه، تشکیل شده‌اند. طبق دستور دکتر پزشکیان قرار شده که شانس حضور زنان در کابینه، بیشتر از قبل باشد. من در روزهای گذشته مشغول آماده‌سازی حضور قدرتمند در المپیک بودم، اما دوستانی در کمیته‌ تخصصی از بنده برای حضور در بین کاندیداهای وزارت ورزش و جوانان رزومه گرفتند. اينكه يک مدیر خانم توانسته بین گزینه‌های حضور در کابینه آن هم در بخش ورزش و جوانان قرار بگیرد، نشان از توسعه‌یافتگی سیستم دارد و فی‌نفسه اتفاق ارزشمندی محسوب می‌شود، این اتفاق خوشحال کننده است. امیدوارم در نهایت شخصی که از درون کارگروه‌ها انتخاب می‌شود، اصلح باشد و بتواند بار سنگین ورزش کشور را به‌دوش بکشد."

وى در خصوص حضور مهدى الفتى تنها نماينده ژيمناستیک در‌ کاروان المپیکی ایران عنوان کرد: "آقاى الفتى و آقاى خيرخواه مربى او چند روز قبل به پاريس رفتند و تمرينات را هم در محل برگزارى مسابقات پيگيرى مى كنند. به هر حال كسب همين سهميه هم كارى بود كارستان. من سال ٩٥ كه سند جامع تحول ژيمناستيک را تدوین کردم و به مجمع ارائه دادم، کسب مدال بازی های آسیایی و سهمیه المپیک را جزو اهداف بلندمدت عنوان کرده بودم که خدا را شکر به هر دوی آن ها طی یک سال اخیر دست پیدا کردیم. "

اينچه درگاهى در پايان در خصوص شانس كسب مدال توسط الفتى گفت: "الفتى جزو در نفر برتر جهان در حركت خرک قرار گرفته و توانسته با نمره بالا سهمیه تک اسباب را بگیرد. انشالله اگر همان اجرای همیشگی را از او در المپیک ببینیم، فینالیست شدن الفتی قطعی است."

نظر شما