شناسهٔ خبر: 67783390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تداوم بارش‌های تابستانی تا جمعه

سازمان هواشناسی در پی تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور تا پایان روز جمعه، هشدار زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

سازمان هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) از امروز (دوشنبه، یکم مردادماه) تا روز (جمعه، پنجم مردادماه) هشدار سطح زرد صادر کرد و پیامدهای فعالیت این سامانه رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک خواهد بود.

همچنین این سامانه در روزهای مورد اشاره، مناطق زیر را تحت تأثیر قرار خواهد داد:

دوشنبه: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گلستان، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی، جنوب غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه: نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، مازندران، گلستان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، جنوب غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه: اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، مازندران، شرق گیلان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، شمال خراسان رضوی، جنوب غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه: اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

جمعه: اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان و قزوین، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال و درختان کهن‌سال در پی فعالیت این سامانه وجود دارد.

در نتیجه به عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف و احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال توصیه می‌شود./مهر

برچسب‌ها:

نظر شما