شناسهٔ خبر: 67783381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشت محصولات آب‌بر در دلفان ممنوع شد

فرماندار دلفان از ممنوع‌شدن کشت محصولات آب‌بر در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان، اصغر قهرمانی، ظهر امروز، در جلسۀ شورای حفاظت از آب گفت: کارشناسان امور آب و جهاد کشاورزی وضعیت چاه‌های بند یک مصوبۀ شورای حفاظت از آب این شهرستان را موردبررسی قرار دهند.

او با اشاره به حفاظت از اراضی ملی و طبیعی اضافه کرد: کشت هرگونه محصولات آب‌بر مانند سیب‌زمینی و هندوانه در دلفان ممنوع است.

فرماندار دلفان با تأکید به استفاده از چاه‌های هوشمند یادآور شد: چاه‌های فاقد پروانه و مصلوب‌المنفعه در این شهرستان باید از مدار خارج و چاه‌های غیرمجاز نیز مسدود شود.

قهرمانی با تأکید به ممنوعیت هرگونه انتقال آب به اراضی دیم، منابع ملی و اراضی خارج از کروکی اولیۀ چاه ادامه داد: استفاده از چاه‌های صنعتی ممنوع است و ادوات این چاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

او  با بیان لزوم انجام گشت‌های روزانه و مستمر از اراضی آبی و چاه‌های مجاز آب، اعلام کرد: برق چاه‌های صنعتی در دلفان قطع و ترانس این چاه‌ها نیز از مدار خارج می‌شود.

فرماندار دلفان با اعلام ضرورت نصب کنتور هوشمند آب به‌روی چاه‌ها برای مدیریت متمرکز منابع آب زیرزمینی متذّکر شد: کشت محصولات آب‌بر در این شهرستان تخریب می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه سازگاری با کم‌آبی با مدیریت منابع موجود یکی از اولویت‌های مهم است، هشدار داد: کشاورزان از کشت محصولات آب‌بر در دلفان خودداری کنند و محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارد را جایگزین این محصولات کنند.

انتهای پیام/644/.

نظر شما