شناسهٔ خبر: 67782904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

روزنامه هم میهن خبر داد: احتمال استعفای دسته‌جمعی مخالفان زاکانی در شورای شهر تهران

روزنامه هم میهن از احتمال استعفای دسته‌جمعی ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر تهران خبر داده است.

صاحب‌خبر -
روزنامه هم میهن خبر داد: احتمال استعفای دسته‌جمعی مخالفان زاکانی در شورای شهر تهران
کد خبر: 668112
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۱ ۱۶:۳۰:۰۰

روزنامه هم میهن از احتمال استعفای دسته‌جمعی ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر تهران خبر داده است.

به گزارش هم میهن، در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانید؛ 

  • اگر ۷ نفر از اعضای شورای شهر تهران در یک زمان استعفا دهند، شورای شهر تهران از اکثریت افتاده و منحل می‌شود. در این شرایط وزیر کشور باید برای شهرداری یک سرپرست انتخاب کند تا یک‌سال بعد از آن، انتخابات برگزار شده و اعضای جدید شورای شهر تهران مشخص شوند و شهردار تهران را انتخاب کنند.
  • منتقدان شهردار تهران در شورای شهر تهران تا مهرماه به زاکانی فرصت دادند تا استعفا دهد و اگر استعفا نداد، خواهان همراهی دیگر اعضای شورای شهر هستند تا او را استیضاح کنند. قانون برگزاری جلسه استیضاح شهردار تهران را منوط به ۱۴ امضا کرده است. اما حامیان زاکانی در شورای شهر تهران آنقدر زیاد هست که اعضای خواهان استیضاحش به ۱۴ نفر نرسند.
  • ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران: اگر برای تغییر شهردار تهران به بن‌بست برسیم و هیچ راهی جز این نداشته باشیم، دست به این اقدام (استعفای دسته‌جمعی) می‌زنیم.
  • علی‌اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران: اگر ایشان استعفا ندهد، اعضای منتقد او در شورای شهر تهران برای تغییر مدیریت شهری جدی هستند. باید دید که با چه راهکاری به این تغییر می‌رسند. شاید دوستان منتقد بر این عقیده‌اند که اگر استعفا یا استیضاح انجام نشود، بدترین راهکار ممکن را انتخاب کنند تا شورای شهر تهران از اکثریت بیفتد و طبیعتاً برای یک‌سال آینده وزیر کشور باید برای شهرداری سرپرست انتخاب کند. این مسیر جالب نیست و باید سعی کنیم تصمیم اعضای شورای شهر تهران به این نقطه نرسد.
  • سیدجعفر تشکری‌هاشمی، عضو شورای شهر تهران: استعفای دسته‌جمعی آخرین راهکاری است که برای اعضای شورای شهر تهران وجود دارد. ما نیامدیم که استعفا دهیم، بلکه آمدیم که مشکلات مردم را حل کنیم. اما اگر ببینیم که مشکلات مردم حل نمی‌شود و گوش شنوایی نیست و شهرداری برخلاف انتظارات و خواست مردم همچنین برخلاف مصوبات شورای شهر تهران اقدام می‌کند، از تمام راهکارهای قانونی استفاده می‌کنیم. البته که راهکار آخر را اول استفاده نمی‌کنیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما