شناسهٔ خبر: 67782267 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ایرادهای فنی از دو ورزشگاه لیگ برتری

تهدید ایرالکو و شمس آذر: بدون تماشاگر!

دو ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک و سردار آزادگان قزوین باید اصلاحات مهمی را در ساختار استادیوم رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، داوود رفعتی دبیر کارگروه آماده‌سازی ورزشگاه‌های لیگ برتری امروز در جلسه استانداردسازی استادیوم‌ها در مورد مسائل مختلف ورزشگاه های فوتبال ایران صحبت کرد و او با اشاره به وضعیت ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، توضیح داد: این ورزشگاه جایگاه VIP ناقصی دارد. زمین این ورزشگاه مبتلا به قارچ است و صندلی ورزشگاه‌ هیچ رنگی ندارد. قسمت خبرنگاران هم باید درست شود و اگر ورودی خبرنگاران و VIP اصلاح نشود، از ظرفیت ورزشگاه کم خواهیم کرد.

او ادامه داد: این ورزشگاه نکات مثبت زیادی دارد و خوب کار کرده است. اگر این دو مشکل حل شود فوق‌العاده خواهد شد.

رفعتی همچنین در مورد ورزشگاه سردار آزادگان قزوین نیز گفت: این ورزشگاه هم یکی از مشکلاتش جایگاه خبرنگاران و VIP است. باید این اتاق شیشه شود و محسور باشد. قرار است برنامه‌ریزی کنند و ما هم به زودی دوباره از ورزشگاه‌ها بازدید خواهیم داشت. اگر نور ورزشگاه یک درجه کمتر از میزان مدنظر ما باشد، بازی را برگزار نخواهیم کرد!

وی افزود: این ورزشگاه ظرفیت پارکینگ مقاماتش بسیار محدود است و همچنین اتاق VAR ندارد. باید این اتفاق رخ بدهد و اگر این اتفاق نیفتد، بازی یا بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود یا با ظرفیت کمتری بازی‌ها دنبال می‌شود.

همچنین او تاکید کرد: تمام ورزشگاه‌های کشور باید به 4 قسمت تقسیم کنند و پس از زون بندی، شماره گذاری کنند تا هر کسی که بلیت می‌خرد، صندلی مشخص داشته باشد. هر سکو گیت مخصوص می‌خواهد و نمونه این موضوع ورزشگاه آزادی است. دوربین چهره زن برای شناسایی افراد می‌خواهیم تا هر کسی با کارت شناسایی خودش به ورزشگاه ورود کند.

رفعتی خاطرنشان کرد: از کانون هواداران تیم‌ها و پلیس استفاده خواهیم کرد. یک کارگاه برای یگان ویژه داریم تا با کمترین تنش مسابقات را شروع کنیم. از ورزشگاه‌ها گواهی ایمنی، گواهی نور، تاییدیه نظام مهندسی، قرارداد اجاره و طرح خروج اضطراری می‌خواهیم. بیمه مسئولیت و حوادث هم اجباری است. اگر یک مدرک نباشد، ورزشگاه را از لیست خارج خواهیم کرد.

نظر شما