شناسهٔ خبر: 67782189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

این 3 خودرو سرمایه‌گذاران را پشیمان کردند/ کوچ خریداران از کارخانه به بازار این 3 خودرو سرمایه‌گذاران را پشیمان کردند/ کوچ خریداران از کارخانه به بازار

به گزارش اقتصادنیوز، کلوت با گیربکس اتوماتیک، KMC T8 و جک J4 سه خودرویی هستند که قیمت بازاری آنها زیر قیمت کارخانه است. بررسی اقتصادنیوز از قیمت های بازاری سه خودروی یاد شده نشان می دهد متقاضیان چنانچه برای خرید این خودروها از کارخانه سراغ بازار بروند؛ می توانند آنها را با قیمت ها به مراتب ارزان

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، کلوت با گیربکس اتوماتیک، KMC T8 و جک J4 سه خودرویی هستند که قیمت بازاری آنها زیر قیمت کارخانه است. بررسی اقتصادنیوز از قیمت های بازاری سه خودروی یاد شده نشان می دهد متقاضیان چنانچه برای خرید این خودروها از کارخانه سراغ بازار بروند؛ می توانند آنها را با قیمت ها به مراتب ارزان تر در اختیار بگیرند.

این اتفاق در شرایطی افتاده که به طور معمول خرید خودرو از کارخانه باید مقرون به صرفه تر باشد. کلوت با گیربکس اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ محصول مکث موتور در کارخانه قیمتی حول و حوش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد؛ اما متقاضیان می توانند همین خودرو را با قیمتی نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از بازار تهیه کنند. بنابراین شاهد هستیم که فاصله قیمتی حدود ۳۰۰ میلیون تومانی بین بازار و کارخانه این پیکاپ اتوماتیک وجود دارد.

خبر مرتبط
نوسان کاهشی در بازار خودرو/ افت 20 میلیون تومانی قیمت این محصول+ جدول قیمت
نوسان کاهشی در بازار خودرو/ افت 20 میلیون تومانی قیمت این محصول+ جدول قیمت

اقتصادنیوز: قیمت خودرو در بازار امروز ‌یکشنبه 31 تیر 1403 نوسانی گزارش می‌شود، این نوسان بیشتر به صورت کاهشی بود.

دیگر پیکاپ بازار یعنی KMC T8 نیز حول و حوش ۵۰ میلیون تومان اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار دارد. به گزارش اقتصادنیوز، متقاضیان این پیکاپ کرمان موتور چنانچه قصد داشته باشند این خودرو را از کارخانه خریداری کنند باید نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. اما همین خودرو با قیمتی حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در بازار حاضر است.

دیگر محصول کرمان موتور یعنی سدان جمع و جور J4 نیز فاصله قیمتی حدود ۱۱ میلیون تومانی بین کارخانه و بازار دارد. کرمان موتور جک J4 را به قیمتی حدود ۷۹۱ میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می کند؛ اما فروشندگان بازار حاضر هستند این خودرو را با قیمتی نزدیک به ۷۸۰ میلیون تومان واگذار کنند. به گزارش اقتصادنیوز، بازار خودرو بعد ار بازگشت تحریم ها، خروج شرکای بین المللی ایران خودرو و سایپا و ممنوعیت واردات خودرو مورد توجه سرمایه های سرگردان قرار گرفت و خودرو خود را به تدریج از صف کالاهای جدا کرد و جایی برای خود در صف کالاهای سرمایه ای دست و پا کرد. اما از تابستان ۱۴۰۲ به تدریج ورق برگشت و شاهد خروج سرمایه های سرگردان از بازار خودرو بودیم. این روند تا پایان سال گذشته ادامه داشت و در سال جاری نیز به نوعی ادامه دارد.

بررسی اقتصادنیوز از قیمت های بازاری نشان می دهد در حالی که همچنان فاصله قیمتی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود دارد؛ اما برخی محصولات تولیدی شرکت های خودروساز خصوصی، از جمله سه خودروی یاد شده مسیر برعکس را در بازار طی می کنند و شاهد هستیم که قیمت کارخانه ای آنها از قیمت بازاری گران تر است.

با توجه به بحث واردات خودروی دست دوم خارجی پیش بینی می شود این اتفاق برای تعداد دیگری از محصولات شرکت های خودروساز خصوصی نیز بیفند و قیمت کارخانه ای آنها از قیمت های بازاری گران تر شود.

 

همچنین بخوانید
  • قیمت خودرو از عواقب کاهش تولید در امان ماند/ خطری که از بیخ گوش متقاضیان گذشت
  • اعلام قیمت کارخانه ای محصولات ایران‌خودرو+ جدول
  • قیمت پژو پارس امروز 1 مرداد 1403
  • نوسان کاهشی در بازار خودرو/ افت 20 میلیون تومانی قیمت این محصول+ جدول قیمت

منبع: eghtesadnews-661344

نظر شما