شناسهٔ خبر: 67782124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار شریعتی در نشست موکب داران سامراء و بلد خبر داد؛

آغاز کار مواکب سامرا از ابتدای ماه صفر

فرمانده قرارگاه اربعین سامراء و بلد از آغاز به کار مواکب سامراء از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ صفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار امین شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین سامراء و بلد درباره نشست مسئولان قرارگاه اربعین سامرا و بلد که به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور مسئولان ستاد اربعین و موکب‌داران سامراء و بلد برگزار شد اظهار داشت: در نشست در تهران میزبان مسئولین مواکب و کمیته‌های محور سامرا بودیم و از نزدیک برای شکل فعالیت‌های اربعین امسال هم اندیشی و هم فکری صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به اقدامات زیرساختی صورت گرفته است محل استقرار مشخص شد محل کارهای لجستیکی صحبت شد از جهت زمانبندی مواکب که از چه روز تا چه روزی باشند و شکل اقدامات و پذیرایی کمیته بهداشت و درمان فرهنگی رسانه حمل و نقل صحبت شد و با همفکری و هم اندیشی در خصوص چگونگی کار اربعین امسال بحث و گفتگو شد.

شریعتی تصریح کرد: نتیجه هم اندیشی این بود که از ابتدای صفر و تا ۲۵ صفر برای زائرینی که سفر خود را آغاز می‌کنند برنامه پذیرایی داشته باشیم و ان شاءالله امسال در سامرا و بلد اربعین متفاوتری را نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه اربعین سامراء و بلد بیان کرد: علاوه بر موکب‌های ایرانی بیش از حدود ۵۰ تا ۶۰ موکب عراقی در حریم عتبه عسکریین پذیرای زائران هستند. در طول مسیر چه در مقبره شیخ ابراهیم مالک اشتر تا بلد و سامرا و چه از سه راهی بلد تا مزار سید محمد مواکبی از شهر خود سامرا پیش بینی شده تا از زائرین پذیرایی می‌کنند.

شریعتی همچنین گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته و اقدامات یک سال گذشته به خصوص در حوزه زیرساختی پارکینگ حرم گسترش یافته و آسفالت آن را از ۴ به ۱۰ هکتار رساندیم. اسکان را در داخل و بیرون حرم توسعه دادیم. در بهداشت و درمان توسعه داشتیم و می‌توانیم بگوییم در اسکان و زیرساخت توسعه ۶۰ درصدی را در کل سامرا داشتیم. ان‌شاءالله امسال بتوانیم نوکران خوبی برای مهمانان امام زمان (عج) در سامراء باشیم.

نظر شما