شناسهٔ خبر: 67781598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

انسان برای رسیدن به کمال باید در بند خدا قرار گیرد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال باید در بند خدا قرار گیرد، گفت: تمام مفاسد زمانی رخ می‌دهد که انسان در بند فرعون قرار گیرد و تمام جنایات در جهان ناشی از دوری خداوند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۱ مرداد) در جمع فرماندهان سال آینده واحدهای دانش آموزی استان اظهار داشت: در عالم تکوین و در طبیعت و همچنین در صنعت، چهار علت را می توان کشف کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: یکی علت مادی اشیا است و قالب های آن فرق می کند و شکل مخصوصی دارند اما تنظیم این ماده در هر قالبی نیازمند علت فاعلی است که آن را ساخته و به همه زوایای آن آگاه است.

وی در ادامه عنوان کرد: علت دیگر علت غایی است یعنی هدفش چیست و توجه به این و تفکر در این بسیار ارزشمند است و هر ماده ای که به درد هر کار و جایی نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه تمام جهان در اختیار انسان است، افزود: غفلت بدخوابی است و یک وقت بیدار می شود انسان که صد سال عمر کرده است اما هیچ چیز نمی داند و انسان باید بداند برای چه خلق شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: حقیقت علم این است که از کجا و برای چه آمده ایم و به کجا می رویم و آفت در انسان چیست.

وی بیان داشت: انسان باید زندگی خود را با خدا تنظیم کند و خواه یا ناخواه در بند چیزی قرار می گیرد و تمام مفاسد وقتی است که انسان در بند فرعون قرار گیرد همین جنایت ها و ظلم هایی که امروز در جهان رخ می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال و عشق ورزیدن باید در بند خدا قرار گیرد، گفت: آنچه را که حق و عدل است بپذیرد و آن چه باطل و ظلم است را رد کند و خدا به ما نیاز ندارد و ما برای رسیدن به کمال باید در بند و امر خدا باشیم.

نظر شما