شناسهٔ خبر: 67780731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

ترامپ: نامزد دموکرات‌ها را به مناظره دعوت می‌کنم / بایدن صلاحیت کاندید شدن را نداشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: «هر کسی که نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، به مناظره دعوت می‌کنم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از العربیه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات نوامبر آینده گفت: «هر کسی که نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، به مناظره دعوت می‌کنم.»

ترامپ خواستار اجرای مناظره آینده در کانال«فاکس نیوز» و نه «ای‌بی‌سی» شد که به گفته او، به شیوه‌ای جانبدارانه عمل می‌کند.

کمپین ترامپ، اولین تبلیغ خود را علیه کامالا هریس، برجسته‌ترین نام مطرح برای جانشینی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی در کسب نامزدی حزب دموکرات برای سمت ریاست‌جمهوری، آغاز کرد.

جیسون میلر، مشاور ارشد رئیس جمهوری پیشین، گفت که کمپین ترامپ از مدت‌ها قبل برای رویارویی با کامالا هریس، نامزد دموکرات آماده می‌شود. میلر در عین حال هریس را متهم کرد که مسئولیت بحران مرزها، تورم و بروز آشفتگی در کشور را برعهده دارد.

میلر افزود که باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق امریکا از نامزدی هریس برای سمت ریاست جمهوری آینده، حمایت نمی‌کند.

از سوی دیگر ترامپ نسبت به ابتلای بایدن به ویروس کرونا، ابراز تردید کرد.

«عدم صلاحیت بایدن»

ترامپ در واکنش به انصراف بایدن از انتخابات گفت که رقیب سابقش، «صلاحیت نامزدی را ندارد.» او همچنین تأکید کرد که همه اطرافیان بایدن، از جمله پزشکش، می‌دانستند که او «قادر نیست رئیس‌جمهوری شود.»

این در حالی است که جی دی ونس، نامزد جمهوری‌خواه منصب معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که جو بایدن، بدترین فرد زندگی‌اش بوده و مشارکت کامالا هریس در کلیه اقدامات بایدن ظرف چهار سال گذشته، شرم‌آور است.

دی ونس با این بیان که هریس در مورد توانایی‌های ذهنی بایدن، دروغ گفته، تاکید کرد که او و ترامپ برای شکست دادن نامزد دموکرات‌ها در هر پست و منصبی که باشد، آمادگی دارند.

معرفی هریس به عنوان نامزد احتمالی دموکرات‌ها، از سوی رهبران برجسته حزب دموکرات و فرمانداران ایالتی، از جمله فرمانداران کالیفرنیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا و وزیر ترابری مورد حمایت قرار گرفته است.

طبق گزارش «رویترز» روسای پنجاه کمیته‌ دموکرات‌ها در سراسر آمریکا، حمایت خود را از هریس اعلام کردند.

نظر شما