شناسهٔ خبر: 6777993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان-قدیمی | لینک خبر

محسن رهامی خبر داد

همکاری احتمالی اصلاح‌طلبان با تیم لاریجانی

صاحب‌خبر -

محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از نقشه راه اصلاح‌طلبان برای انتخابات می‌گوید. اینکه تلاش برای جمع کردن همه زیر یک چتر است. اما همان‌طور که قبلا هم مطرح شده بود این را دلیل برنداشتن تعامل با دیگر گروه‌های معتدل نمی‌داند. او در گفت‌وگو با فارس به توضیح این نقشه راه پرداخته است.   او درباره ارتباط اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات می‌گوید: «ما آقای عارف اصلاح‌طلب را به آقای لاریجانی اصولگرا ترجیح می‌دهیم. این مسلم و طبیعی است چراکه آقای عارف، معاون اول دولت اصلاحات و در چند دوره وزیر بودند؛ به نوعی آقای عارف نخست‌وزیر دولت اصلاحات است.» رهامی در ادامه به برنامه اصلاح‌طلبان اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «اگر در فلان شهر نیروی معتدل و میانه‌ای داریم که هم آقای لاریجانی از او حمایت کند و هم ما و اگر آن اصلاح‌طلب مد نظر ما رای آن نیروی مقتدر را بشکند و یک افراطی به مجلس راه پیدا کند حتما ائتلافی وارد خواهیم شد.»  رهامی تاکید می‌کند: «از بین آقای لاریجانی و عارف ما قطعا از تیپ‌هایی مثل عارف حمایت می‌کنیم، اما اگر قرار شد نیروی آقای لاریجانی با نیروی آقای احمدی‌نژاد رقابت کند و ما کاندیدا نداشته باشیم یا رد صلاحیت شده باشد یا زمینه رای نداشته باشد، ما از نیروی آقای لاریجانی حمایت می‌کنیم تا نیروی افراطی آقای احمد‌ی‌نژاد به مجلس راه پیدا نکند و این یک روش عاقلانه حزبی است.»
 او می‌افزاید: «ما در مورد این موضوع (رسیدن به ائتلاف در بعضی از شهرها با اصولگرایان) کلیات آن را با آقای ناطق و دیگر دوستان اصولگرا بحث کردیم، اما اینکه طبق چه مدلی باید عمل کنیم و چه کسانی باید به صحنه بیایند کمی زود است.»
رهامی در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف روحانی و لاریجانی نیز بر همین مبنایی که شما اشاره کردید است، عنوان می‌کند: «خیر این یک چیز دیگر است، این قضیه اصلا سازمانی نیست.» رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تشریح می‌کند: «این مبنا یک بعد ایجابی دارد که ما تلاش می‌کنیم نیروهای اصلاح‌طلب معتدل، کارشناس و خبره خود را وارد مجلس کنیم اما یک جنبه سلبی دارد، به این معنا که در برخی شهرستان‌ها برای اینکه یک افراطی تند وارد مجلس نشود و مجلس دوباره به افراط کشیده نشود ما از نیروهای خود به نفع یک معتدل کوتاه می‌آییم.»
این فعال سیاسی درباره منافات این کار با اصلا‌ح‌طلبی می‌گوید: «این با گفتمان اصلاح‌طلب منافاتی ندارد؛ چراکه این مدل خودش اصلاح‌طلبی است که ما نباید صفر و صدی فکر کنیم.»
رهامی اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز نشان دادند صفر و صدی نیستند. کاندیدای ما رئیس دولت اصلاحات بود. اگر گفتمان اصلاح‌طلبی ایجاب کند که یا خاتمی یا هیچکس که این با روح گفتمان در تضاد است.»
 

نظر شما