شناسهٔ خبر: 67779134 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

اصلاح سریع نرخ ارز صادرات، مهم‌ترین خواسته فولادی‌ها از دولت چهاردهم/ برق صنعت فولاد بیش از سایر صنایع قطع می‌شود و این عادلانه نیست

رئیس انجمن فولاد ایران خواستار تعیین تکلیف سریع نرخ ارز صادرات، حذف قیمت گذاری دستوری و برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای تولید برق و گاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، بهرام سبحانی، رئیس انجمن فولاد ایران در نشست خبری درخصوص مطالبات تولیدکنندگان فولاد از دولت چهاردهم گفت: بحث اصلاح نرخ ارز صادرات اولین و مهم ترین خواسته ما است که دولت بعدی طی یک روز و حتی یک ساعت می تواند درباره آن تصمیم بگیرد و تعیین تکلیف آن زمان زیادی نمی برد.

وی افزود: موضوع بعدی بحث قیمت گذاری است، اجبار به عرضه در بورس کالا، قیمت سازی در بورس را به دنبال داشته است، دولت باید با اتخاذ دستورالعمل‌های صحیح از مداخله در قیمت گذاری اجتناب کند.

سبحانی ادامه داد: مورد بعدی هم بحث ناترازی های انرژی است، تامین برق و گاز یک شبه درست نمی شود و نیازمند سرمایه‌گذاری است. ما بین تعطیلی فولاد و احداث نیروگاه، مجبور شدیم نیروگاه بسازیم، اما این چالشی برای کل کشور است، پیشنهاد من این است که نهضت نیروگاه سازی را با مشارکت مردم و با برنامه‌ریزی دولت و تسهیل گری وزارت نیرو را راه بیاندازیم.

وی با بیان این که بزرگترین میادین گازی را داریم که دولت می تواند واگذاری انجام دهد، گفت: کاری که در کوتاه مدت می توان انجام داد نیز کنترل مدیریت مصرف در بخش خانگی است، پرت انرژی در بخش خانگی بالا است.

در حال تکمیل...

نظر شما