شناسهٔ خبر: 67778477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با همکاری کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره)

راه‌اندازی دفاتر مشاوره روانشناسی در کتابخانه‌های عمومی همدان

همدان-با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان دفاتر مشاوره روانشناسی و مشاوره راه زندگی در کتابخانه‌های عمومی منتخب راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین افتتاح رسمی دفاتر مشاوره روانشناسی و مشاوره راه زندگی (رز) در کتابخانه‌های عمومی استان با حضور سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و سیدحسن نعمتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در کتابخانه مرکزی و به صورت همزمان به صورت مجازی در سراسر شهرستان‌های استان برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آئین اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امام خمینی (ره) و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منعقد شده، مرکز روانشناسی و مشاوره راه زندگی (رز) در کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی شده است.

سیدجواد معینی افزود: این مهم با هم‌افزایی اثر بخش بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و کتابخانه سبب می‌شود از ظرفیت‌های طرفین به منظور ارائه خدمات مفید به مردم و جامعه هدف استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دو نوع خدمت امانت کتاب و سالن مطالعه توسط کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شد تصریح کرد: امروز در کتابخانه‌های عمومی بازطراحی شده بیش از ۶۰ نوع خدمت ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یادآور شد: خدمات کتابخانه‌های عمومی شامل کمک به کسب و کارهای محلی، آشنایی و حفظ محیط زیست، پایگاه‌های اطلاعاتی لاتین و فارسی، تالارهای علم و خلاقیت، محافل ادبی و قرآنی و… است.

معینی در ادامه متذکر شد: امروز نیز با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) مراکز مشاوره با هدف افزایش اعتماد به نفس، موفقیت تحصیلی، روان‌سنجی، درمان اختلالات و … پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امید است با استقرار این مراکز شاهد حضور مراجعه کنندگان و افزایش مهارت‌های زندگی در میان افراد جامعه باشیم گفت: این مهم هر دو دستگاه را در دستیابی به اهداف خود کمک می‌کند.

آماده همکاری همه جانبه با کتابخانه‌ها هستیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه دارند اظهار کرد: تفاهم‌نامه منعقد شده در سطح کشور فرصت مغتنمی در راستای تبیین و تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه است.

سیدحسن نعمتی با بیان اینکه جلسه توجیهی و هماهنگی برای مشاورانی که در این طرح فعالیت می‌کنند برگزار شده است افزود: بر اساس این طرح مشاوران و روانشناسان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در کتابخانه‌ها مستقر می‌شوند و به اقشار مختلف جامعه خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مفاد تفاهم‌نامه آماده همکاری همه جانبه با کتابخانه‌های عمومی هستیم تصریح کرد: طرح‌های ابتکاری چون نذر کتاب را با همکاری خیرین پیش می‌بریم تا کتاب‌های مفید در کتابخانه‌های عمومی در دسترس همگان قرار گیرد.

نظر شما