شناسهٔ خبر: 67777573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

غلامرضا تاجگردون تشریح کرد؛ جزئیاتی جدید از انتخابات ریاست و دادستانی دیوان محاسبات

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مناسبات گفت: به موجب فعالیت کمیته دیوان محاسبات، نهایتاً ۴ کاندیدا در دو بخش ریاست و همچنین دادستانی دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه بودجه معرفی خواهد شد تا نهایتاً کمیسیون در هر بخش، ۲ کاندیدا را به صحن علنی مجلس معرفی کند.

صاحب‌خبر -
غلامرضا تاجگردون تشریح کرد؛ جزئیاتی جدید از انتخابات ریاست و دادستانی دیوان محاسبات
کد خبر: 668175
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۹:۴۲

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دوازدهم، با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون «برنامه بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: آیین نامه داخلی کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده «گچساران» در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت، تاکید کرد: همچنین در ادامه این جلسه، مباحث مربوط به تشکیل کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مد نظر قرار گرفت چرا که یکی از موضوعاتی که ظرف امروز و فردا باید در کمیسیون برنامه و بودجه تعیین تکلیف شود، موضوع انتخابات ریاست و دادستانی دیوان محاسبات است و باید از بین ثبت نام کنندگان برای تصدی این دو کرسی، کمیته دیوان محاسبات اقدامات پیش بینی شده آیین نامه‌ای را مد نظر قرار دهد.

رئیس کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس بیان کرد: به موجب فعالیت کمیته دیوان محاسبات، نهایتاً ۴ کاندیدا در دو بخش ریاست و همچنین دادستانی دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه بودجه معرفی خواهد شد تا نهایتاً کمیسیون در هر بخش، ۲ کاندیدا را به صحن علنی مجلس معرفی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۹ داوطلب برای ریاست دیوان محاسبات ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: همچنین حدود ۲۳ داوطلب برای ریاست دادستانی دیوان محاسبات ثبت نام خود را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه یازده عضو کمیته دیوان محاسبات انتخاب شدند، تاکید کرد: این کمیته ظرف امروز و فردا سوابق داوطلبین را بررسی کرده و نتیجه لازم را در روز سه‌شنبه به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه خواهد داد تا ما بتوانیم اسامی دو نامزد نهایی را به صحن علنی مجلس معرفی کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر پس از ارائه گزارش کمیسیون درباره اعلام اسامی نهایی نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات به هیئت رئیسه مجلس، این گزارش در دستور کار صحن علنی قرار گیرد، موضوع انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات هفته آینده در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جلسه کمیسیون با اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسه در رابطه با تنظیمات مقررات مالی مجلس بود که مذاکراتی در این بخش صورت گرفت.

نظر شما