شناسهٔ خبر: 67776182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نشست شوراي معاونان و اطلاع‌رساني استان سمنان برگزار شد

صاحب‌خبر -
نشست شوراي معاونان و اطلاع‌رساني استان سمنان برگزار شد
خبرگزاری آریا - جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد سمنان با موضوع بررسی بند "ج" ماده 31 قانون برنامه هفتم توسعه، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی سازی کارهای دولت و استقرار میز خدمت در شهرستان‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، نشست شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با حضور مدیرکل، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد استان و مشاور استاندار در امور ایثارگران در سالن جلسات شهید "سید محسن سیادتی" این اداره کل برگزار شد.
در این نشست حسین شکرویان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی هرچه شایسته‌تر به جامعه هدف استفاده کرد.
وی ضمن اظهار قدردانی از تلاش کارکنان خدوم بنیاد در راستای پیگیری مشکلات ایثارگران خاطر نشان کرد: بر اساس رویکردهای تحولی دولت سیزدهم اتفاقات بسیار خوبی افتاده که امیدواریم از نظر کمی و کیفی و ایجاد رضایتمندی مضاعف در مخدومان بزرگوار بنیاد موثر واقع شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان به برخی از شاخص ترین اقدامات و رویکردهای تحولی بنیاد در راستای کاهش مشکلات ایثارگران اشاره کرد از جمله: خدمات داروئی به جامعه هدف، ارائه بیمه پایه و تکمیلی به ایثارگران، اجرای طرح پایش سلامت، برگزاری دیدارهای چهره به چهره با جامعه هدف، اجرای طرح سپاس بمنظور پیگیری مشکلات ایثارگران، پرسش و پاسخ با ایثارگران از طریق فضای مجازی، پاسخگوئی به مسائل و مشکلات ایثارگران از طریق تلفن 111 مرکز سامد، اهتمام ویژه به اعطا تسهیلات خوداشتغالی، تبدیل وضع ایثارگران، برگزاری میز خدمت معاضدت قضائی، پیگیری تخصیص سهمیه مسکن ملی به ایثارگران، جلسات شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.
شکرویان با توجه به دستور کار جلسه و ضرورت ساماندهی قوانین حوزه ایثارگری در قانون برنامه هفتم توسعه گفت: قوانین حوزه ایثارگران دارای تکثر و پراکندگی است و برخی قوانین نیز منسوخ شده‌اند لذا از طریق جلسات کارشناسی در ستاد و استانها و بهره برداری از توانمندی مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرائی مقرر است بسته تنقیح قوانین و مقررات تدوین و به دولت عرضه شود تا در قالب برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل شود و ضمن ایجاد نظم و انسجام و وحدت رویه، تبعیض در ارائه خدمات کاهش یافته و به نیازهای ایثارگران پاسخ داده شود.
در بخش پایانی این نشست اعضا در مورد مسائل، مشکلات، چالش‌ها و برخی محدودیت‌های قانونی در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/

نظر شما