شناسهٔ خبر: 67775953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش کوبا نسبت به بمباران الحدیده توسط اسرائیل/ ما خواستار تشکیل کشور فلسطین هستیم

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کوبا با ابراز نگرانی نسبت به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران بندر الحدیده یمن، توقف تشدید تنش‌های نظامی تل‌آویو در خاورمیانه را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، برونو رودریگس با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: ما با نگرانی تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه پس از بمباران بندر الحدیده یمن توسط اسرائیل را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: ما خواستار پایان نسل‌کشی علیه مردم فلسطین و یک راه‌حل عادلانه، جامع و پایدار برای این درگیری هستیم که شامل ایجاد کشور فلسطین شود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه نقاطی را در بندر الحدیده در غرب یمن بمباران کردند.

«احمد السید النجار» رئیس سابق شورای مدیریت روزنامه «الاهرام» مصر گفت: اسرائیل با جنگنده های اف ۳۵، ۱۰ هدف را در الحدیده بمباران کرد که خطرناکترین آن مخازن نفت، نیروگاه برق الحدیده و مرکز پلیس بود.

خبر مرتبط
گالانت از نتانیاهو تمجید کرد/ مذاکرات بازگردندان اسرای اسرائیلی آغاز می‌شود

اقتصادنیوز: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیم نخست‌وزیر این رژیم برای از سرگیری مذاکرات جهت بازگرداندن اسرای صهیونیست در نوار غزه تمجید کرد.

وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز رژیم اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، سه مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافته است.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

یمن متعهد شده است که به عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی و کشتی‌های مرتبط با تل‌آویو تا توقف تجاوزهای وحشیانه به نوار غزه که از اکتبر گذشته تاکنون نزدیک به ۳۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است، ادامه دهد.

 

نظر شما