شناسهٔ خبر: 67773588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیاست وزارت ارشاد توزیع عادلانه منابع فرهنگی در کشور است

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: یکی از سیاست های کلان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه منابع فرهنگی، امکانات و ظرفیت های در اختیار این وزارتخانه برای همه ی مردم در نقاط مختلف کشور است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، احمد مقیمی صبح امروز در جلسه برسی رفع تبعیض و توزیع عادلانه منابع و امکانات فرهنگی در سطح استان قزوین که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه منابع فرهنگی، امکانات و ظرفیت‌های در اختیار این وزارتخانه برای همه مردم در نقاط مختلف کشور است‌.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمات و ظرفیت‌های لازم فرهنگی را برای شهرهایی که استعداد و فعالیت فرهنگی در آن‌ها دیده می‌شود، هزینه خواهد کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بررسی وضعیت تجهیزات و امکانات نقاط محروم و کم برخوردار، ما را در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان در وزارتخانه کمک خواهد کرد تا بتوان برای رفع مشکلات حوزه فرهنگی و هنری این مناطق اقدام کرد.

مقیمی افزود: اعتباراتی برای برنامه‌هایی همچون تئاتر خیابانی، برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه و مستند برای هر استان به صورت جداگانه و همچنین حمایت از نویسندگان کتاب اولی برای منتشر شدن کتاب اول شان در نظر گرفته شده و این بخشی از برنامه‌های این وزارتخانه است.

وی افزود: در حوزه خبرنگاری نیز باید به گونه‌ای عمل شود تا پایگاه‌ها، رسانه‌های خبری و خبرنگارها فهرست‌بندی شوند و آنان که مجوز ندارند را تشویق به شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی خبری کرد تا سطح کار حرفه‌ای آن ها رشد یافته و بر کیفیت فعالیت‌هایشان افزوده شود که البته این گونه فعالیت‌ها سبب می‌شود از تولید اخبار جعلی نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما