شناسهٔ خبر: 67773495 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛

جذب نیرو در موسسه آوا سلامت چگونه اتفاق افتاده است

حبیب احسنی پور

معاون توسعه سازمان غذا و دارو، به تشریح اقدامات حوزه متبوعش در بخش سرمایه انسانی، تحول اداری و امور پشتیبانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده، با اشاره به جایگاه ویژه سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ‏سازمان‌های خدمت رسان در حکمرانی کشور گفت: به کارگیری ابزار مدیریتی و ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین منابع جهت توسعه و اعتلای سطح عملکرد سازمان غذا و دارو در جایگاه توسعه و مدیریت منابع از جمله ضروریات این سازمان است.

وی با توضیح اینکه مدیریت منابع به معنی جلوگیری از هدر رفت منابع با شناسایی و ممانعت از هزینه‌های القایی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف است بیان کرد: از آنجا که منابع مالی کشور محدود است برای همه ارگان‌های و سازمان‌ها چاره‌ای جز ‏مدیریت بهینه منابع و مصرف وجود ندارد.

معاون توسعه سازمان سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه مدیریت منابع و مصارف صرفاً به موضوعات مالی مربوط نمی‌شود، گفت: در سازمان غذا و دارو فعالیت‌های مهمی در حوزه سرمایه انسانی، تحول اداری و امور پشتیبانی صورت گرفته است که از جمله آنها جذب و بکارگیری نخبگان و استعدادهای برتر در سازمان غذا و دارو است که طبق مجوز سازمان اداری استخدامی کشور تعداد ۲۲ نفر در حوزه‌های تخصصی این سازمان از جمله حوزه دارو، حوزه تجهیزات پزشکی، حوزه فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی و آزمایشگاه مرجع کنترل بکارگیری و شروع به کار نموده اند.

وی همچنین از جذب ۲۱ نفر دیگر از طریق آزمون سراسری و مصاحبه تخصصی خبر داد و گفت: این افراد در مراحل مصاحبه عمومی و استخدامی هستند.

میرزا زاده به اصلاح تشکیلات و ساختار سازمان غذا و دارو با رویکرد افزایش نرخ ماندگاری نیروهای متخصص و نخبه اشاره کرد و افزود: پست‌های سازمانی از زمان تشکیل سازمان به بعد با افزایش ۱۵۰ پست در سال ۱۴۰۲ در سقف ۵۷۱ ردیف افزایش و ابلاغ گردید و در سامانه ملی مدیریت ساختار بارگذاری و تائید شد.

وی در ادامه به جمع آوری ساختار تشکیلاتی معاونت‌های غذا و دارو اشاره کرد و گفت: طی هماهنگی با وزارت متبوع در حال راستی آزمایی و اصلاح نهایی به منظور طرح و تصویب در هیأت‌های امنا است.

معاون توسعه سازمان سازمان غذا و دارو، تبدیل وضعیت ایثارگران به منظور تکریم و ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان تحت پوشش قوانین ایثارگران را از اقدامات مهمی دانست که نسبت به صدور احکام استخدام رسمی قطعی تعداد ۸۴ نفر از مشمولین با سابقه اشتغال در قالب قرارداد کار معین، کارگری، شرکت‌های پیمانکاری و خدمات طرح پزشکان و پیراپزشکان طی سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدام و برابر مقررات ابلاغ گردیده است.

وی در خصوص اصلاح فرایند قرارداد مؤسسه آوا سلامت به منظور افزایش شفافیت و انضباط مالی، خاطر نشان کرد: به کارگیری نیروهای تخصصی در قالب مؤسسه آوا سلامت به تعداد ۷۲ نفر طی سنوات گذشته از سال ۱۴۰۱ با رعایت قانون مناقصات و سایر ضوابط، سالیانه نسبت به انعقاد مستقیم قرارداد خرید خدمات با مؤسسه آوا سلامت اقدام شده است.

نظر شما