شناسهٔ خبر: 67773365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مادورو: کناره‌گیری «بایدن» تصمیمی عاقلانه و درست بود

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که تصمیم رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تصمیمی «درست و عاقلانه» بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، تصمیمی «درست و عاقلانه» بود.

وی در این‌باره گفت: فکر می‌کنم او تصمیمی عاقلانه و درست گرفت و خانواده و سلامتی‌اش را در اولویت قرار داد. بایدن تشخیص داد که در این سن و با این وضعیت سلامتی دیگر قادر به کنترل کشورش نیست و به همین دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری را کنار گذاشت.

ساعاتی پیش «کاتلین وین» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» تأکید کرد کناره‌گیری جو بایدن، نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نه تصمیمی شخصی که نتیجه فشارهای حزب دموکرات بود.

وی دراین‌باره گفت: فکر نمی‌کنم بایدن به اندازه حزب تمایل به کناره‌گیری داشت. به نظر من بایدن کاملا واضح نشان داده بود که نمی‌خواهد کناره‌گیری کند و به نظرم افرادی در حزب به‌ویژه چاک شومر، آدام شِف، جورج کلونی تصمیم گرفتند که او باید از انتخابات کنار برود.

به گفته گاتلین وین هم‌اکنون این پرسش نیز وجود دارد که آیا بایدن برای ادامه ریاست‌جمهوری مناسب است یا خیر.

با اعلام رسمی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو، اکنون رهبران حزب دموکرات به دنبال یافتن بهترین جایگزین برای وی هستند.

بر این اساس، گرچه بایدن از کامالا هریس، معاون خود برای رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ماه نوامبر حمایت کرده است اما در نهایت مجمع حزب دموکرات باید گزینه نهایی را از میان افراد برجسته حزب انتخاب کنند.

اکنون ۹ گزینه اصلی برای جانشینی بایدن در انتخابات پیش رو وجود دارد که شامل موارد ذیل می‌شود:

  1. کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری آمریکا
  2. گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا
  3. گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان
  4. جاش شاپیرو، فرماندار پنسلیوانیا
  5. جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی
  6. وس مور، فرماندار مریلند
  7. اندی بشیر، فرماندار کنتاکی
  8. امی کلوبوچار، سناتور دموکرات
  9. پیت بوتیجیگ، وزیر حمل و نقل

انتظار می‌رود رهبران حزب دموکرات در اولین فرصت ممکن جانشین بایدن را انتخاب کرده و نامزد جدید این حزب در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با ترامپ شرکت کند.

نظر شما