شناسهٔ خبر: 67770952 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

پرداختی جدید یک میلیون تومانی به حساب بازنشستگان لشگری پس از متناسب‌سازی

حقوق تیرماه بازنشستگان لشگری واریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو، شب گذشته (۳۰ تیر) حقوق تیرماه بازنشستگان، بازماندگان و مستمری‌بگیران صندوق لشگری به حساب‌شان واریز شد.

در عین حال، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی علیرغم انتظار بازنشستگان برای تیرماه واریز نشد؛ این در حالیست که در برخی صندوق‌ها مانند صندوق نفت، قرار است تا زمان تصویب آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به صورت علی‌الحساب برای بازنشستگان واریز شود.

محمد مخبر اعلام کرده بازنشستگان باید منتظر تصویب لایحه جدید دولت در مجلس باشند و فعلا احکام متناسب‌سازی صادر نمی‌شود.

زمان واریز یک میلیونی تیرماه همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عدم پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در تیرماه توضیحاتی داد.

جعفر امیر آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عدم پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در تیرماه توضیحاتی داد.

یک میلیون تومان علی‌الحساب همسان سازی تیر ماه جداگانه به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود.سلام نو

جعفر امیر آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عدم پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در تیرماه جاری گفت: این مبلغ طی دو سه روز آینده با تامین منابع مالی به صورت جداگانه به حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری واریز خواهد شد.

امروز حقوق بازنشستگان کشوری بدون واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی پرداخت شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

همسان سازی حقوق بازنشستگان فکر تمامی افراد را به خودش درگیر کرده است. همسان سازی حقوق بازنشستگان به معنای افزایش دستمزد افراد میباشد که افراد میتوانند با مراجعه به سایت مورد نظر خودشان از شرایط کاری و افزایش دستمزد خود با خبر شوند. همسان سازی حقوق بازنشستگان برای تمامی مردم سوالاتی ایجاد کرده است که در ادامه پرداخته ایم. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بازنشستگان پس از اجرای همسان‌سازی چقدر حقوق می‌گیرند؟

در روزهای پایانی خرداد ۱۴۰۳ رئیس سازمان برنامه و بودجه خبرداد که آئین نامه اجرایی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان تدوین شده و پس از تصویب در دولت اجرایی خواهد شد.

این درحالیست که قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سال گذشته در جریان تصویب برنامه هفتم توسعه در مجلس به تصویب رسیده بود و قوه مقننه دولت را ملزم به اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ کرده بود.سلام نو

با گذشت چهار ماه از سال همچنان خبری از اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیست و مبلغی به عنوان علی‌الحساب در تیرماه به حساب بازنشستگان واریز شده است.

بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

بر اساس قانون تمامی بازنشستگان باید از ابتدای سال جاری با اعمال افزایش ۴۰درصدی همسان‌سازی حقوق مواجه می‌شدند، اما طبق اعلام وزیر کار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای قانون برنامه هفتم توسعه عملیاتی خواهد شد.

با وجود اینکه منابع مورد نیاز برای تامین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌ها از محل افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش افزوده انجام می‌شود، منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم باید از محل رد دیون دولت به این سازمان انجام شود./خبر آنلاین

پرداخت حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری ازعصر شنبه ۳۰ تیرماه با ارسال پیامک از سوی بانک صادرات در تهران و برخی از استان‌های کشور آغاز می‌شود.

بیش از یک میلیون و ۷۳۰هزار بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که طبق روال هر ماه، در دو روز آخر پایانی ماه حقوق این بازنشستگان واریز می‌شود./دنیای اقتصادی

چندی پیش بود که مبلغ سه میلیون تومان به حساب بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در قالب متناسب‌سازی واریز شد. پرداختی برای حداقلی‌بگیرها در قالب کمک معیشتی بود که اگر منابع آن تامین شود، ادامه پیدا می‌کند. بر این اساس،‌ به‌ازای هر ماه ۱۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب بابت هزینه مستمری و کمک هزینه معیشتی به حساب بازنشستگان واریز شد.

حالا، احکام جدید متناسب‌سازی صادر شده که به موجب جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ قانون مذکور در مورد اجرای متناسب‌سازی، صراحتا سازمان تامین اجتماعی مکلف شده در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان اقدام کند؛ به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

به عبارتی دیگر، در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری آن دسته از مستمری‌بگیران مشمول اقدام کند به نحوی که در سال اول ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد پرداخت شود./اقتصاد نیوز

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در مورد زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

محمد محمدی با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم پیشرفت، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ برنامه هفتم پیشرفت توسط رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی حسب مورد نسبت به تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه‌های اجرایی هر یک از موارد موردنیاز جهت ارائه به مراجع ذیصلاح اقدام کرده است.

وی افزود: همچنین به موجب جزء ۲ بند “ر” ماده ۲۸ قانون مذکور درخصوص اجرای متناسب‌سازی، صراحتا سازمان تامین اجتماعی مکلف شده در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان اقدام کند به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

محمدی ادامه داد: به عبارتی دیگر، در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری آن دسته از مستمری‌بگیران مشمول اقدام کند به نحوی که در سال اول ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد پرداخت شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی مشخص می‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه بهبود وضعیت معیشت مستمری بگیران همواره مورد نظر بوده و اساسا از وظایف این سازمان تلقی می‌شود؛ مقرر است با تامین بارمالی مربوطه از محل بند “د” تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، اقدامات اجرایی لازم به منظور اجرای کامل این حکم قانونی و صدور احکام جدید متناسب سازی مستمری بگیران طی ماه های آتی صورت پذیرد./اقتصاد نیوز

نظر شما