شناسهٔ خبر: 67770486 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سرخابی‌ها در تختی، بازگشت به عقب به جای درجا!/ قهرمانی لیگ برتر دوباره از تهران رفت!

در حالی که همه دنیا پیشرفت می‌کنند و رو به آینده دارند ما مدام به گذشته برمی‌گردیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، زمانی که به همت صفایی فراهانی لیگ برتر حرفه‌ای در سال ۱۳۸۰ پا گرفت و متولد شد، مرحوم ناصر حجازی جمله ای تاریخی گفت، اینکه «فقط شماره‌های مان انگلیسی شده و هیچ چیز فوتبال آماتور ما حرفه‌ای نیست»

آن زمان قرار بود طی سه سال فوتبال ما به تدریج حرفه‌ای شود. باشگاه‌ها صاحب ورزشگاه شده و حق پخش تلویزیونی وقانون کپی رایت و سایر الزامات حرفه‌ای در فوتبال رعایت شود اما در عمل در فصل دوم و خیلی زود همه ضعف‌ها نمایان شد.

به خاطر ترمیم و بازسازی چمن ورزشگاه آزادی یک سال بازی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه تختی منتقل شد و هنوزم که هنوز است بزرگان آبی و قرمز ادعا می‌کنند بازی در ورزشگاه تختی باعث از کف رفتن جام قهرمانی شد.

لیگ دوم حرفه‌ای در فصل ۸۱- ۸۲ برگزار و سپاهان قهرمان جام شد. این اولین قهرمانی یک تیم شهرستانی در تاریخ فوتبال ایران بود و تا پیش از آن در هیچ کدام از ادوار لیگ، اعم از لیگ ایران، تخت جمشید، قدس یا آزادگان، هرگز جام قهرمانی از پایتخت خارج نشده بود.

اختلاف فوتبال تهران با شهرستان‌ها به حدی بود که رسماً و عملاً عنوانی داشتیم به عنوان بهترین شهرستانی فصل که در برخی سال‌ها بابتش جایزه هم داده می‌شد! یعنی رسماً همه پذیرفته بودند که هیچ تیم شهرستانی هرگز نمی‌تواند قهرمان شود!

اگر فرض بگیریم که بازی نکردن در ورزشگاه آزادی تاثیر زیادی در سرنوشت جام داشت، حالا در فصل بیست و چهارم دوباره این شانس برای بزرگان غیر تهرانی وجود دارد، چرا که با وجود تمام وعده‌ها مشخص شد که پیش‌بینی‌ها درست بوده و عملاً این فصل خبری از ورزشگاه آزادی نخواهد بود!

خیلی چیزها گفته‌اند و شنیده‌اید اما این جملات داوود رفعتی از این نظر قابل اهمیت است که به حقیقت بسیار نزدیک‌تر است. دبیر ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر گفت: «در فصل جدید لیگ تمام بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود به جز بازیهای بزرگ این دو تیم»

دو دربی رفت و برگشت نهایتاً ۶ امتیاز دارد. فرض که بازی با تراکتور، سپاهان و فولاد هم در ورزشگاه آزادی باشد. استقلال و پرسپولیس با این 9 امتیاز احتمالی هم کار سختی برای نگه داشتن جام در تهران دارند. اما فراتر از پیش بینی لیگ و سرنوشت دو بزرگ تهرانی کلیت فوتبال ماست که الان دیگر درجا هم نمی‌زند!

ما برگشتیم به ۲۲ سال قبل و دوباره ورزشگاه تختی، فقط این بار به زور فیفا و ای اف سی کمک داور ویدیویی هم احتمالاً اضافه خواهد شد!

نظر شما