شناسهٔ خبر: 67768939 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هلدینگ خلیج فارس باید پیگیری کند/ چه کسی فاجعه نیم میلیون دلاری در استقلال را جبران می‌کند؟

ماجرای جذب دو بازیکن بوسنیایی استقلال درحال تبدیل شدن به تراژدی غم انگیزی است که هیچ کسی آن را گردن نمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

اگر خبر تلاش استقلال برای انتقال قرضی رایگان دروازه‌بان خارجی‌اش به شمس آذر صحت داشته باشد، هلدینگ خلیج فارس نباید از این ۵۰۰ هزار دلاری که با بی‌کفایتی تلف شده است، به سادگی بگذرد.

به گزارش خبرورزشی، صبح امروز در خبری اختصاصی از پیشنهاد استقلالی‌ها به باشگاه شمس آذر برای قرض دادن ودران کیوسفسکی، سنگربان بوسنیایی آبی‌ها نوشتیم. هرچند پاسخ باشگاه قزوینی به همتای تهرانی منفی بود اما با این حال موجی در فضای مجازی به راه افتاد مبنی بر اینکه چنین انتقال‌هایی در فوتبال روز دنیا متداول است و بارها پیش آمده یک باشگاه بازیکنی را به خدمت می‌گیرد و او را به تیمی دیگر قرض می‌دهد. بله؛ چنین ادعایی درخصوص یک بازیکن جوان با قراردادی طولانی مدت آنهم به نیت کسب تجربه در مجموعه‌ای سطح پایین‌تر و سپس بازگشت قدرتمندانه درست است؛ نه درمورد یک سنگربان ۲۹ ساله که به اندازه سقف دستمزد بهترین بازیکنان تیم برایش هزینه شده و هنوز شائبه دلالی برای خریدش به گوش می‌رسد!

شنیده می‌شود باشگاه استقلال چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار برای خرید کیوسفسکی هزینه کرده که این فاجعه را باید از چند بعد بررسی کرد. با محاسبه قیمت روز دلار، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر کمی کمتر از ۳۰ میلیارد تومان برای یک گلر متوسط بوسنیایی هزینه کرده که تقریبا به اندازه یک سیزدهم سقف بودجه ۳۹۰ میلیارد تومانی این تیم برای نقل و انتقالات است. حیرت انگیز است مگر نه؟ در سال‌هایی که به حیف و میل بیت المال در فوتبال عادت کردیم، محدودیت باشگاه برای خرید بازیکن جدید را هم از جمله ثمرات این بریز و بپاش‌ها بدانید. استقلال با مبلغی که می‌توانست یک ستاره لیگ برتری را به استخدام خودش دربیاورد، یک بازیکن خارجی بدون رزومه خرید تا علاوه بر همه این موارد، فهرستش هم پر شود. الان لیست بزرگسالان و بازیکنان خارجی تیم با حضور کیوسفسکی اشغال می‌شود و حتی اگر آنها بتوانند باشگاهی را برای حضور قرضی رایگان وی راضی کنند، بازهم یک سهمیه مهم را سوزانده‌اند و نمی‌توانند به جای او مهره غیر ایرانی اضافه کنند. مگر اینکه دروازه‌بان بوسنیایی را بفروشند که خود او امروز به خبرورزشی گفت قصد جدایی از تیم را ندارد و به مفاد قراردادش پایبند است!

این انتقال از جانب هر فرد یا مدیری که انجام شده، شخص فاعل باید پاسخگو باشد. در واقع یکی از وظایف مهم عبدالعلی علی عسگری به عنوان مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، این است که با عامل امضای قرارداد با بازیکنان بوسنیایی که ضررهای مالی و فنی به یکی از زیرمجموعه‌های شرکتش - یعنی استقلال - وارد کرده، برخورد جدی کند. حالا می‌خواهد آن شخص مدیرعامل باشگاه یعنی فرشید سمیعی باشد یا رییس هیات مدیره و نماینده هلدینگ یعنی احمد شهریاری. شاید هم پای یک نفر جدید در میان باشد اما هرچه هست، فرد یا افرادی که مقدمات دو انتقال شائبه برانگیز را در یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران فراهم کردند، باید معرفی و مجازات شوند. هواداران استقلال چه گناهی کرده‌اند که تیم مورد علاقه‌شان با هدف پر شدن جیب عده‌ای معلوم الحال، در پنجره نقل و انتقالات دچار محدودیت شود و جو ترکیب هم بهم بریزد؟

آنهایی هم که در فضای مجازی سفیدشویی راه انداخته‌اند و می‌خواهند فاجعه تلاش استقلال برای انتقال قرضی رایگان دروازه‌بان خارجی‌اش به تیم‌های لیگ برتری را عادی جلوه بدهند، در این ظلم بزرگ به هواداران استقلال شریک هستند.

نظر شما