شناسهٔ خبر: 67768874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

منابع خوبی برای تکمیل موزه دفاع‌مقدس اهواز جذب‌شده است

سیدجواد خراسانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان با بیان این‌که منابع خوبی برای موزه دفاع‌مقدس اهواز جذب‌شده است، گفت: در صدد هستیم که پس از عبور از فصل گرما که کار را کمی کُند کرده است، با سرعت بیشتر و بهتری این طرح را به سرانجام مطلوب برسانیم.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، سردار عبدالرضا مرادحاجتی امروز یکشنبه (۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) در جلسه فنی، مهندسی مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع‌مقدس استان اظهار کرد: خوزستان به دلیل نقش بی‌بدیل و مهمی که در دوران دفاع‌مقدس داشت دارای پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس است که از این حیث در کشور کم‌نظیر است.

مدیرکل حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان افزود: مهمترین و بزرگترین موزه استان در اهواز به مساحت بیش از ۱۰ هکتار در حال ساخت است و ضرورت دارد که همه استان بسیج شوند تا بتوانیم از این شناسنامه فاخر فرهنگی و ارزشی بهره‌برداری کنیم.

او گفت: نسل امروز را نمی‌توان با شیوه‌های سنتی اغنا کرد؛ بنابراین ضرورت دارد که موزه‌های دفاع‌مقدس را با ابنیه‌هایی جذاب و محتوایی غنی که ترکیبی از ابزار و ادوات سنتی و مدرن دوران جنگ است مهیا کنیم تا ابهامی درخصوص آن دوران پرافتخار در ذهن جوانان ما باقی نماند.

مرادحاجتی یادآور شد: موزه‌های دفاع‌مقدس خرمشهر، آبادان، دزفول و سوسنگرد سال‌ها است که میزبان هموطنان عزیز هستند و از قضا همه در مسیر راهیان نور قرار دارند و امیدواریم که هرچه سریعتر شاهد گشایش فاز اول موزه دفاع‌مقدس در اهواز نیز باشیم.

او اضافه کرد: منابع خوبی برای موزه دفاع‌مقدس اهواز جذب‌شده است و پس از عبور از فصل گرما که کار را کمی کُند کرده در صدد هستیم که با سرعت بیشتر و بهتری این طرح را به سرانجام مطلوب برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما