شناسهٔ خبر: 67768772 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رصد «اقتصادنیوز»‌ از بازار خودروهای داخلی

نوسان کاهشی در بازار خودرو/ افت 20 میلیون تومانی قیمت این محصول+ جدول قیمت

اقتصادنیوز: قیمت خودرو در بازار امروز ‌یکشنبه 31 تیر 1403 نوسانی گزارش می‌شود، این نوسان بیشتر به صورت کاهشی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز؛ بازار خودرو روز گذشته شاهد نوسانات قیمتی بود، به طوری که در کنار کاهش قیمت برخی از خودروها، شاهد افزایش قیمت برخی دیگر نیز بودیم. با این حال، در معاملات امروز، قیمت اکثر پرطرفدارهای داخلی و برخی از خودروهای مونتاژی با افت قیمت روبرو شد. به این ترتیب، بازار خودرو در مجموع نوسانی بین ثبات و کاهش قیمت را تجربه کرد.

نوسان قیمت دلار در بازار امروز یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو نوسان قیمت در این بازار را به آن نسبت می‌دهند، دلار در ابتدای روز کمی افزایش قیمت داشت، اما با رسیدن به نیمه روز شکل بازار تغییر کرد و دلار کاهشی شد، روندی که در بازار خودرو اثرگذار بوده است. 

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز «هایماS7 پلاس» افتی 20 میلیونی داشت، و این کاهش  در خودرو «شاهینG» به 15 میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز 960 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو 207 اتوماتیک موتورU5P» مدل 1402 هم 970 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی 5 میلیون تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و 630 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت 20 میلیونی را ثبت کرد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» مدل 1402 هم در بازار 895 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و بدون تغییر قیمت ماند. «رانا پلاس» هم در بازار 610 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 835 میلیون تومانی ماند.

ساااایپا 31

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»،«کوییک دنده‌ایS»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند. از سوی دیگر امروز «شاهینG» در بازار 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی 15 میلیونی داشت. اما در میان خانواده کوییک امروز شاهد ثبات قیمت بودیم و «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 410 میلیون تومان و «کوییک دنده‌ایS» هم 410 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بکEX» هم امروز قیمت‌گذاری نشد به گفته فعالان بازار توقف تولید این خودرو موجب شده تا در بازار کشف قیمت نشود . بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 405 میلیون تومان قیمت‌ خورد و افتی 5 میلیون تومانی داشت. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد «اطلس» هم امروز افتی 5 میلیونی داشت و در بازار 520 میلیون تومانی شد.

سایپا 31

نظر شما