شناسهٔ خبر: 67768588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سیاستمدار فرانسوی: اگر رئیس جمهور شوم فرانسه را از ناتو خارج می‌‌کنم

اقتصادنیوز: «ژان لوک ملانشون» رهبر حزب چپ رادیکال «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» امروز (یکشنبه) اظهار داشت که اگر رئیس‌جمهور شود، فرانسه را از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این نماینده پارلمان فرانسه در مصاحبه‌ با روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» گفت: من منطق خلع سلاح و مماشات را انتخاب می‌کنم. اگر در کاخ الیزه بودم، بدون شک به طور هدفمند و سازمان یافته از ناتو خارج می‌شدم.

ژان لوک ملانشون افزود که این اقدام به‌ویژه در زمان جنگ، برای جلوگیری از درگیر شدن فرانسه در هر جنگ احتمالی اهمیت دارد.

این سیاستمدار فرانسوی خاطرنشان کرد که تمایل دارد فرانسه از ناتو خارج شود به دلیل اینکه این ائتلاف نظامی «به منطق جنگ پایبند است.»

بر اساس این گزارش، فلوریان فیلیپات دیگر عضو پارلمان این کشور نیز در اواخر ژوئن (خرداد/تیر) پس از حمله موشکی مرگبار اوکراین به منطقه ساحلی شلوغ در کریمه، خواستار خروج فرانسه از ناتو شد.

خبر مرتبط
وزارت خارجه روسیه بیانیه داد/ پشت پرده برنامه روسیه و کره شمالی درباره ناتو

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقام‌های روس و کره شمالی درباره گسترش فعالیت‌های ناتو به منطقه آسیاپاسیفیک ابراز نگرانی کردند.

فیلیپات خواستار بیداری اروپاییان شد و هشدار داد: ناتو در حال سوق دادن جهان به سوی آغاز جنگ جهانی سوم است.

این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که تمایل خود را برای اعزام نیروی خارجی به اوکراین نشان داده است، در جریان سفر خود به واشنگتن برای شرکت در نشست سران ناتو گفته بود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هیچ برنامه‌ای برای مداخله مستقیم در این جنگ ندارد.

مکرون خاطرنشان کرد که فرانسه تا «هر زمان که لازم باشد» به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
چرا دانمارک رزمایش ناتو را لغو کرد؟

اقتصادنیوز: رسانه‌های دانمارکی گزارش دادند که ارتش این کشور با کسری بودجه شدیدی روبه‌رو شده است به طوری که رزمایش‌های اخیر با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را لغو کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما