شناسهٔ خبر: 67767303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مفتح:

11 نماينده عضو در کميته ديوان محاسبات مجلس انتخاب شدند

صاحب‌خبر -
11 نماينده عضو در کميته ديوان محاسبات مجلس انتخاب شدند
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تشکیل و انتخاب اعضای کمیته دیوان محاسبات این کمیسیون خبر داد.

محمد مهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ملت، از تشکیل کمیته دیوان محاسبات و انتخاب اعضای آن در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد.
سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به این ترتیب آقایان قدرتی، رحیم زارع، همتی، آشوری، محمدی، حسینی، الهام آزاد، محسن زنگنه، جواد نیک بین، کوچکی نژاد و بیگلری برای عضویت در کمیته دیوان محاسبات انتخاب شدند.
به گزارش خانه ملت، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه معرفی 2 نامزد به عنوان رئیس دیوان محاسبات و 2 نامزد به عنوان دادستان دیوان محاسبات جهت انتخاب یکی از آنها توسط مجلس شورای اسلامی است.
سابقه خدمت در مقام‌های مدیریتی موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنان و حداقل بیست سال سابقه کار از شرایط احراز سمت رئیس و دادستان دیوان محاسبات است.
نحوه انتخاب نامزدهای ریاست و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات طبق آیین‌نامه‌ای است که توسط کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تهیه می‌شود و به‌تصویب کمیسیون آیین‌نامه داخلی می‌رسد.
به موجب مصوبه این کمیسیون، 11 نماینده برای عضویت در این کمیته حضور می یابند./
پایان پیام

نظر شما