شناسهٔ خبر: 67766823 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نایب رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد:

فاجعه بزرگ در کمین بازار تهران+ جزئیات

اقتصادنیوز: ​محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید:سیم‌های برق مهمترین دلیل برای آینده خطرناک بازار تهران است اما وزارت نیرو به بازاری‌ها گفته است برای تعویض سیم‌‌های برق بازار بودجه ندارند!

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، چنانچه از ساختمان‌های قدیمی و فرسوده بازار تهران و سنگ‌اندازی‌هایی که میراث فرهنگی برای بازسازی این ساختمان‌ها دارد، چشم‌پوشی کنیم اما نمی‌توانیم از نوع سیم‌کشی‌هایی که عین کلاف سر در گم به هم پیچ خورده‌اند، بگذریم. 

بازار تهران پر است از سیم‌های درهم که مثل کلاف بهم پیچ خورده‌اند. یک جرقه می‌تواند در کسری از زمان سرمایه یک عمر بازاریان را دود کند؛ اما چرا سال‌هاست که این مورد رها شده و کسی به آن توجهی نمی‌کند؟ 

خبر مرتبط
برق 54 اداره پرمصرف کشور قطع شد/هشدار به صاحبان اصناف

اقتصادنیوز: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: امروز (شنبه ۳۰ تیرماه) ۵۴ دستگاه اداری پرمصرف کشوری و استانی به دلیل رعایت‌نکردن مصوبه هیات دولت، مشمول قطع برق شدند.

فعالان بازار می‌گویند اصلاح سیم‌کشی ساختمان‌های بازار مثل هزار موضوع دیگر راه حل دارد و بازاری‌ها در نشست‌های مختلف بارها  پیشنهاد داده‌اند که با هزینه شخصی خودشان از فاجعه‌ای که در کمین بازار و سرمایه مردم است، جلوگیری کنند اما اداره برق تهران و وزارت نیرو گوش شنوا و روی خوشی به بازاریان نشان نداده‌اند. در همین مورد نایب رئیس اتاق اصناف تهران به «اقتصادنیوز» گفته است: اداره برق تهران و وزارت نیرو در اتفاقات پرخطری که در کمین بازار تهران بی‌تقصیر نیست. متاسفانه در حالی به این بمب ساعتی بی‌توجهی می‌شود که بخشی از اقتصاد کشور در بازار تهران رقم می‌خورد و روزانه یک و نیم میلیون نفر جمعیت در این منطقه تردد می‌کنند. 

محمدرضا فرجی تهرانی با اشاره به وضعیت نامناسب سیم‌کشی برق در بازار تهران گفت: بی‌شک اداره برق امکان تامین هزینه سنگین لازم برای تعمیر سیم‌کشی برق بازار تهران را ندارد.این در حالی است که در بسیاری از نشست‌ها اعلام شد که خود بازاریان هزینه این تعمیرات را به عهده بگیرند و هرچه زودتر نسبت به بهبود وضعیت بازار اقدام کنند اما متاسفانه به دلایل نامعلومی هر بار شاهد مخالفت اداره برق محدوده بازار هستیم. 

او در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز ادامه داد: با توجه به پیگیری و جلسات متعددی که در رابطه با چالش برق بازار تهران  با مسئولان مربوطه انجام شده، بازاری‌ها و پاساژهای واقع در محدوده بازار تهران موافق تعمیر سیستم برق کشی بازار تهران با هزینه شخصی خود هستند.  توصیه ما این است که بازاریان از جیب خود هزینه لازم برای بازسازی و سیم‌کشی برق بازار تهران را تامین کنند و در نهایت وزارت نیرو این هزینه را در قبوض آنها جبران کند. همچنین می‌توان در رابطه با مالیات و عوارض نیز این هزینه از جیب رفته را برای بازاریان جبران کرد.

فرجی تهرانی با اشاره به سهم بالای میراث فرهنگی در وضعیت بد بازار تهران به اقتصادنیوز گفت: ایران کشوری غنی از آثار میراث فرهنگی است اما حفظ و نگهداری آنها دغدغه‌ای همیشگی بوده چراکه ارزش این میراث در ایران به درستی تعریف نشده است. متاسفانه میراث فرهنگی برخلاف سایر کشورها قوانین عجیبی در ترمیم و بازسازی بناهای قدیمی دارد. یکی از مشکلات جدی بازار تهران نیز دخالت وزارت میراث فرهنگی در مسائل مربوط به آن است.

نظر شما