شناسهٔ خبر: 67766779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نجفی تاکید کرد:

توجه به پتانسيل مرکز بازسازي ذخائر بندر کياشهر در تحقق اقتصاد دريامحور

صاحب‌خبر -
توجه به پتانسيل مرکز بازسازي ذخائر بندر کياشهر در تحقق اقتصاد دريامحور
خبرگزاری آریا - نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه شیلاتی بندر کیاشهر یکی از مولفه‌های تحقق رشد اقتصاد دریا محور است، گفت: در سفر شهید جمهور به استان گیلان؛ اعتبارات خوبی در حوزه شیلاتی به شهرستان آستانه اشرفیه اختصاص یافت که از آن جمله اختصاص 30 میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه 100 هکتاری مرکز بازسازی ذخائر ماهیان استخوانی و تجاری دریای خزر در بندر کیاشهر بود.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، ابراهیم نجفی در گفت‌وگویی اظهار کرد: اقتصاد دریا محور یکی از مواردی است که در برنامه هفتم توسعه باید به رشد 8 درصد در آن برسیم.
وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر کیاشهر و مجاورت با دریای خزر رشد اقتصاد دریا محور در این منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و مورد پیگیری قرار دارد.
نجفی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه شیلاتی در بندر کیاشهر یکی از مولفه‌های تحقق رشد اقتصاد دریا محور است، افزود: در سفر شهید جمهور به استان گیلان؛ اعتبارات خوبی در حوزه شیلاتی به شهرستان آستانه اشرفیه اختصاص یافت که از آن جمله اختصاص 30 میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه 100 هکتاری مرکز بازسازی ذخائر ماهیان استخوانی و تجاری دریای خزر در بندر کیاشهر بود.
نجفی تصریح کرد: بر اساس اعتبار اختصاص یافته و با توجه به پیگیری‌های مدیر کل شیلات استان گیلان طی برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار؛ شاهد جهش خوبی در حوزه تکمیل زیرساخت های عمرانی مرکز بازسازی ذخایر 100 هکتاری مرکز بازسازی ذخائر بندر کیاشهر بودیم.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مراکز بازسازی ذخایر به ویژه مرکز بازسازی ذخائر 100 هکتاری بندر کیاشهر در توسعه اقتصاد دریا محور در این منطقه؛ قطعاً برای راه‌اندازی کامل این مرکز پیگیر اختصاص اعتبارات تکمیلی خواهیم بود تا بتوانیم شاهد بهره‌برداری کامل از این مجموعه باشیم.
نجفی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با پیگیری‌های مدیر کل شیلات استان گیلان امیدواریم در پایان سالجاری 50 درصد از این مرکز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و با تولید و رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و تجاری دریای خزر شاهد فصل صید پربار برای جامعه صیادی در این شهرستان باشیم./
پایان پیام

نظر شما